Vad för blomma?

Chili

Trådstartare
I ett hav av nattvioler växer denna härmapa. Trodde att det också var en nattviol tills jag jämförde bilderna och de är ju olika förutom själva blomman. Någon som vet?

IMG_3333.jpg

Sv: Vad för blomma?

Det är ju toppen av blomman som inte riktigt stämmer överens med någon svensk orkidé. Har bläddrat igenom alla vilda arter i sverige och blomman är ju korrekt men inte toppen av stjälken. Alla de där bladen förvirrar. :p

Jag tänkte att det säkert är en härmapa eftersom många blommor efterliknar någon annan för att lura insekterna. :)

Sv: Vad för blomma?

Min biologmake säger att det är en nattviol det också, trots att den ser märklig ut. Det finns ju mutationer/missbildningar överallt i världen...

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
476
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
588
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka