Vad för slags kraftfoder ?

Ninnie

Trådstartare
Bytte från krossad havre till hel eftersom min pålle var lite trög. Är nu piggare men har blivit så degig vid hovlederna, gallor.
Förslag på något annat kraftfoder att ge istället för hel havre som hon kan vara lite piggare på.
 
Sv: Vad för slags kraftfoder ?

1 kg krossad havre innehåller lika mycket som hel havre men väger däremot mindre så om du ger tex 1 L både nu och då är det inte så konstigt att hästen blir piggare. Finns en uppsjö av fodermedel som är som havre. Krafft Grund tex. Har däremot inga foderförslag till att få bort gallorna. Ordentlig fram- och avskrittning samt mycket utevistelse och en beräknad foderstat är det bästa man kan göra. En del hästar blir galliga när de står inne i en box/spilta under en längre period. Har för mig att detta har att göra med blodcirkulationen.
 

Liknande trådar

Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 416
Senast: Fazeem
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 434
Senast: Hazel
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Habina
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp