Vad finns det för bra sadlar?

L

linabergmer

Funderar på att köpa ny sadel, vad finns det för kvalitets sadlar allround? Märken o.s.v.

Allt beror ju på vad som passar både dig och hästen.
Märket är ju inte allt.

Ta ut en sadelutprovare, de vet att passa ut sadlar :)

Säger samma som ovanstående, ta ut en sadelprovare som är bra! De brukar ofast ha några märken som de själva tycker har bra kvalité ETC.

Fråga dej omkring, fråga tex tränare, de brukar veta flera bra. Annars kan du nog söka på det på internett. HeHe, vi har redan en bra som vi tar ut, vet inte vart vi hitta han...

Jag har hört bara gott om Morris&Nolan från kunnigt folk. Jag har själv en sån allroundsadel, och den är väldigt mjuk och skön!! (Har fyllning i sitsen med någon slags gel, ullstoppade.) :love:(Min är faktiskt till salu ;)) Annars är Stübben bra, men dom är ju lite hårda. Appaloosa lär väl ha allroundsadlar, men jag har aldrig provat!

Jag skulle välja en auktoriserad sadelmakare... Utbildade och kunniga! Jag kan skicka en lista om du vill! Skicka PM till mig isåfall...

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
622
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 029
Senast: Freazer
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
842
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka