vad får era föl/unghästar?

Mina unghästar har fri tillgång på stråfoder. Den treåriga hingsten äter hö, hippo müsli, betfor, mineraler och kalk. Ettåriga stoet går på lösdrift och har fri tillgång till hösilage och äter samma kraftfoder som den ovan.

Nu har jag sålt min, men han står kvar på samma foderstat, dvs ca 68 MJ och 640gSRP per dag. Där hamnar vi med hjälp av fritt hö (äter 5-6 kg), soja, Krafft Breed, lusern, havre och betfor.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 267
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar