Vad får era 3-åringar för foder???

S

solenbakommolnet

Islandshäst framför allt men är även intresserad av att få veta vad ni "andra" ger era 3-åringar. :d

Gärna även mängd som ni ger er vän :d

Tackar ödmjukast :bow: :bow: :bow:

Min treåriga isis har fri tillgång på grovfoder som har mycket bra värden.Sedan äter han 400 gr havre 200 gram kli och 1 dl linfrön och multivitaminer.Han går ute 12-16 timmar per dygn och är fin i hullet.Han glufsar nog i sig en 10-12 kg ensilage på ett dygn.
MVH Rex

Min 00-ponny har fri tillgång till grovfoder med en analys som inte stämmer :crazy: Och så får hon 300g Krafft Protein och vitaminer/mineraler och Tokosel och xtra kalk.

Sen tycker jag det är kul med "dutt" så hon får Bvitamin, vitlök, äppelcidervinäger, magnesium och kiselgur.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 120
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
508
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
695
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka