Sv: Vad får er att trivas med era uppstallningsförhållanden?
Nya stallet (Flyttade dit för några månader sedan)
+ Billig stallhyra!
+ All havre,korn,hö, halm ingår och finns ALLTID tillgänligt även på sommaren om man behöver stalla in sin häst av ngn anledning
+ Superstora hagar, mycket mark
+ Finns transport att låna om man behöver det
+ Jättestor box till mitt sto och hennes föl
+ Det finns en riktigt toalett...
+ Tränare finns tillgänliga regelbundet
+ Stallägaren är mkt hjälpsam och förstående och allt går alltid att fixa!
Tex. nu när min fölis vart sjuk och jag har behövt bygga fålla så har jag tillgång till vilket material jag vill att bygga med, det hade nog inte gått i andra stallet..
+ Går bra bussförbindelser, cykelavstånd
+ Ligger nära stan
- Ridbanan är väll inte den bästa
- Lite begränsat med ridvägar
- Ganska många "pass" i veckan, då vi måste ta in/ut/fodra+ täckesbyten
- Kossorna som bryter sig in/rymmer ur hagarna på sommarn
(Till hästarna och dricker upp allt vatten i hinkarna)
- Vi har enbart vattenhinkar så det blir ganska jobbigt att fylla på hela tiden på sommarn. (Iaf i den hagen vi har nu, men det går inte så många hästar där pgr av att mitt sto och hennes föl gick med annat sto och föl)
- Lite förvaringsutrymmen
- Inget varmt utrymme som man kan vara i på vintern om man tex. behöver vänta på buss. Inte som jag vet om än iaf
Gamla stallet
+ Mycket förvaringsutrymmen
+ Lite mindre pass i veckan, inga täckesbyten (tar sån tid
Kan iofs vara både bra å dåligt)
+ Uppvärmt fikarum med mikro och kylskåp samt liten frys och eget skåp
+ Tvättmaskin (Inte så bra men det är en tvättmaskin iaf!
)
+ Superbra ridvägar
+ Mycket hindermaterial (Dock fick man inte använda allt.. och OM man nu är intresserad av att hoppas, dvs
)
+ Ligger också nära stan
+ Bra bussföbindelser dock en bit att gå från busshållsplatsen
- Skitdåliga vinterhagar rent ut sagt
- Mindre bra ridbana
- Kollektivt helt igenom dvs köpa allt hö,halm mm (pissjobbigt att köra in allt på sommaren själv) dock betämdes reglerna helt av stallägaren
- En bra bit till ridhus
- Fanns ingen man kunde låna transport av om man behövde i bråskande fall
- Ingen bra sommarhage (om jag ska jämföra med dessa jag har nu där det fortfarande finns jättemycket bete) och där hästarna drack ur de stillastående dammarna.. det var också en jäkla bit att gå till hagarna. Vet inte hur jag hade gjort med fölis nu när han har vart sjuk om jag hade stått kvar där
- Jag tyckte det blev jättejobbigt med alla som skulle lägga sig i hela tiden vad man gjorde och inte gjorde, det var sällan det kändes som om man fick ta eget ansvar för sina hästar. Men det är ju bara som jag själv uppfattade det.
Stora anledningen var att jag inte orkade med det hela, det var ganska mycket prat eftersom alla la sig i allt. Nya stallet känns mycket bättre och inställningen från stallägaren är superbra! Skönt också med att allt ingår nu när spannmål och höpriserna har gått upp i år! Det är såpass billigt att jag hade fått betala nästan dubbelt så mkt om jag stått kvar på gamla stallet..