S
susekl
Har inga barn själv men läste en artikel igår i Göteborgs-posten om att det finns folk som kan lägga ner runt en 1000-lapp per barn i kuvertavgift för ett barnkalas. Och då talar vi alltså om barn, inte ungdomar där det kanske kan kosta lite mer för att det finns lite andra krav på vad som bjuds att äta o.s.v. Givetvis förstår jag ju att detta är extrema varianter som inte alla gör men jag blev ändå lite chockad för det fanns inte i min värld. Att det finns firmor som ordnar hela barnkalaset med teman och annat och föräldrarna gärna köper detta för att slippa fixa och leka med barnen själva. Att det finns föräldrar som gärna hyr in en prinsessa för 1800 kr/ timme.Sen fanns det billigare varianter där man kunde beställa servetter, muggar, tallrikar med samma tema t.ex. Spindelmannen och presenter till godispåsarna etc. etc. etc.
Jag bara undrar vad som hände med popcorn, varm korv med bröd och dricka och kanske en tårta efteråt eller en godispåse utan presenter? Och några roliga lekar? I min värld så är det barnet som fyller år som får en present av de som är bjudna. Om man har lagt ner 1000 kronor per barn ena året på födelsedagskalas vad toppar man då det med nästa år? Blir barnen gladare om det dricker ur en mugg med spindelmannen och har en servett och tallrik med detta på istället för vanligt dricksglas o.s.v.?
Nu är jag nyfiken på vad ni föräldrar kan tänka er att lägga ner för summor på ett barnkalas? Vad är viktigt på ett barnkalas? Jag dömer inte någon utan är bara nyfiken på hur det ser ut runtom på Bukefalisternas barnkalas och vad ni tycker är rimligt.
Jag bara undrar vad som hände med popcorn, varm korv med bröd och dricka och kanske en tårta efteråt eller en godispåse utan presenter? Och några roliga lekar? I min värld så är det barnet som fyller år som får en present av de som är bjudna. Om man har lagt ner 1000 kronor per barn ena året på födelsedagskalas vad toppar man då det med nästa år? Blir barnen gladare om det dricker ur en mugg med spindelmannen och har en servett och tallrik med detta på istället för vanligt dricksglas o.s.v.?
Nu är jag nyfiken på vad ni föräldrar kan tänka er att lägga ner för summor på ett barnkalas? Vad är viktigt på ett barnkalas? Jag dömer inte någon utan är bara nyfiken på hur det ser ut runtom på Bukefalisternas barnkalas och vad ni tycker är rimligt.