Vad f*n hände?

Aliil

Trådstartare
Tar det från börja. Hade jobbat nu ikväll och hunden e som vanligt med. På vägen hem spöregnade det så båda jag och hunden var dyngsura när vi väl kom in. Hon gick som vanligt och la sig med efter ca 5min reser sig hunden med vänster bak uppdraget.

Kände igenom benet men kunde inte känna något och fick ingen rektion heller. Dock fick jag inte sträka ut benet varken bak eller fram. Men efter ett par min började hon ta ner benet men så fort hon stöde på det åkte det upp igen. Samt att hon inte ville lägga sig ner.

Efter ca 20min kunde hon åter igen stöda sig på benet men gick väldigt kort med det. Nu fick jag sträcka ut det bak med inte fram. Och nu la hon sig ner.

Efter yttligare 30min ser man inget. Hon går som vanligt med båda bak. Och jag får sträka fram benet.

Detta e en hund som inte visar när hon har ont i vanliga fall:crazy:

Så vad f*n hände? Kan det ha varit att hon var kall? Låsning?

Sv: Vad f*n hände?

Kramp? Sendrag?

Nåt liknande hände min hund förra vintern men han pep och visade tydligt att det gjorde väldigt ont och han lugnade sig när jag rätade ut och masserade benet. Var över på en liten stund och har inte hänt varken förr eller senare. Där är jag rätt säker på att det var sendrag/kramp.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 873
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 562
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka