Vad blir det för tävlingar i år?

T

twinstar

Blir det något corn horse show i år?
Och när går egentligen arab-sm?

Vad det gäller arab SM så har jag ingen aning....
Vad det gäller Corn Show så kommer den till 90% att bli av men dom vill inte gå ut med det helt förrän ekonomin är säkrad.... Den kommer i så fall gå av stapeln på greva den 29-30 Maj.... så jag håller tummarna i alla fall!!!! :bow:

Jaha :confused:
Jag har hört att den inte blir av :crazy:
Men jag hoppas att du har rätt :)

En till som håller tummarna
Monke :)

Åhhh hoppas det. Håller alla tummar jag har. Det fanns ju inte en enda öppen klass på Spring Slide så gamlig får vara hemma och Simpe kan ta med stora vinglaset istället.

Stora vinglaset?! :D Ja det låter bra. Tar med hästen och lilla vinglaset då.. Kul när tävlingarna snart drar igång!

:confused: :confused: :confused:
Vilken Spring Slide?
Och vad menas med öppna klasser, är det bara WRAS eller klasser öppna för alla raser?

Bara en stilla fråga :)

Open är öppen för alla hästraser men ingen wras klass. Det är ju de klasserna jag får rida med min gamling eftersom han är halvblod. Ofta finns det öppna klasser i Horsemanship och Pleasure. Vi brukar rida Trailcupen också eftersom den också är open.
Spring Slide är vårtävlingen på Grevagården 16-18 april.

Sandra- den enda open klassen då är Lead line och jag tror jag är för gammal för den :D
Jag är med som Groomer åt Cattis och Roger och tar ett extra vinglas för att jag fyller år då =)

haha.. nä lead line e nog lite fel för dig.. :D
Så Cattis o Roger kommer. Har de gått med i WSG? Kul i så fall..

Ja de skulle väl byta tror jag. Vet du hur det blir med den stora tävlingen det ryktas om hos oss? Det skulle vara Wras/Aqha i juni?

April Show heter tävlingen på Greva om jag inte misstar mig alldeles, Monke bör veta hur det ligger till eftersom hon står som mottagare av anmälningarna dit! :angel:
Ninni

Ja till April show ja.... men det går en tävling i Norge som heter Spring Slide... fast den har rätt många öppna klasser!!!! :confused:

Jag fick inte ihop Spring Slide och inga öppna klasser :confused:

Och så vitt jag förstod pratade vi Sverige. Ja Det finns en Paint tävling i Norge som heter lika dant och dom kommer att ha en del öppna klasser med "Simpes grenar" :)

Spring Slide går i Skåne närmare bestämt Perstorp i Maj och är en dubbel NRHA = Öppen för alla raser, SRHA Öppen för alla raser och FEI CRI Öppen för alla raser, Trail Cup öppen för alla rasser, NSBA förvisso bara Quarter, Paint och Appaloosa + en dubbel AQHA.

Det blir så konstigt när man läser att Spring Slide inte har några öppna klasser, det kan mycket väl vara så att den inte har några öppna klasser som passar en själv men det är ju en helt annat sak :smirk:

:DJag försöker att veta hur det ligger till varje gång jag skriver här :p
Och första tävlingen i April heter just April Show :D

OK det är jag som snurrar ihop namnen :o Jag menar förtsåss April Showen.

Du vet väl att du är hjärtligt välkommen ner till Skåne och tävla i maj ;)
En massa öppna klasser som sagt :D

Det låter trevligt. Kollade på sqha men såg ingen propp, var ligger den?

Jag har mailat till WHS Crew.... för att jag fick höra att dom skulle vara samma helg som vår B-tävling i maj!!
Så då sa dom att dom inte går ut med det föränn deras ekonmi är säkrad men att hon trodde att det skulle bli av!!
Sen har dom flyttat Oknas enkeldag från helgen då Corn Show ska vara till 22 maj i stället så det verkar som om den kommer att bli av!!! :rofl:
:bow: :bow: :bow:

Vad jag vet så är den tyvärr inställd.. Det pratades inget om den på årsmötet iallafall.

När var årsmötet???? Jag pratade med WHS för mindre än en månads sen....

OBS Sandra svarade mig angående tävlingen på West Star så det var det årsmötet hon menade :D

Liknande trådar

Tävling Jag har en D ponny och skulle så gärna vilja komma med i Jönköping Horse show LB, om man vinner ett kval till Jönköping, är man då...
Svar
4
· Visningar
668
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den nya tävlingen Småland Ridskole Equitation syftar till att inkludera även de utan egen häst. Nu står det klart vilka småländska...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen, 6-7 juli, går finalerna av både Folksam Elitallsvenska och Folksam Ponnyallsvenska av stapeln under Falsterbo Horse Show...
Svar
0
· Visningar
104
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Imorgon avgörs det vilka åtta lag som gör upp om SM-medaljerna i laghoppning under Falsterbo Horse Show i juli. Semifinalen rids i två...
Svar
0
· Visningar
147
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama