vad betyder detta?

Sv: vad betyder detta?

Diskvalificerad, vände (dvs fullföljde ej genom mållinjen) samt galopp.

Hur ska vi veta det? :p
Hästen kanske lade sig? Det enda vi vet är att hästen inte passerade mållinjen.

För oss hände det faktiskt att vår häst tvärvände på upplopeet i spets e gång... :eek: Helt j-a otroligt att han inte fällde fältet.

Det stod en fotograf lite nära på innerplan och brände av en blixt... :crazy:

Men det kan ju hända att kusken vänt upp sent och mött loppet, då kan det bli en "vänd" också har jag för mig. Om h*n till exempel tappat så mycket att det inte är lönt att fullfölja även om de inte var diskade.

För oss hände det faktiskt att vår häst tvärvände på upplopeet i spets e gång... :eek: Helt j-a otroligt att han inte fällde fältet.

Det stod en fotograf lite nära på innerplan och brände av en blixt... :crazy:

det kan inte ha varit kul att stå vid sidan av o se det hända! :crazy::crazy:

Jg var tio år så jag fattade inte hur illa det kunde ha gått, men det var ju en besvikelse att ha blev diskad...

Man har lite andra perspektiv i den åldern. :p

HAHA. Det kanske var tur i oturen då att du inte riktigt fatta vad som hände/kunde ha hänt! :p

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sex nya deltagare från trav- och galoppsporten får via ATG Talang möjlighet att boosta sin satsning mot toppen i sin respektive sport...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka