vad betyder alla dessa förkortningar?

J

_jossan__

hej hej, är helt ny på western och jag undrar bar vad AQHA och NRHA?:confused:

Sv: vad betyder alla dessa förkortningar?

_jossan__ skrev:
hej hej, är helt ny på western och jag undrar bar vad AQHA och NRHA?:confused:

AQHA= American Quarter Horse Association
NRHA= National Reining Horse Assocation

AQHA= American Quarter Horse Association, Quarterhästarnas huvudförbund i USA där alla quarterhästar i världen skall finnas registrerade, svenska underföreningen är SQHA (Swedish Quarter Horse Association).
NRHA= National Reining Horse Assocation, Reiningryttarnas huvudförbund i USA. Svensk underförening är SRHA (Scandinavian Reining Horse Association):banana:

aha...TACK SÅ MYCKET!:D

Hej Oledole... jag måste rätta dig lite där. :o
SRHA står numera för Swedish Reining Horse Association. Annars är din förklaring hur bra som helst.:banana:

Monke:)

Fast på shortcuten om man ska till er hemsida så står det fortfarande Scandinavian. Ni har väl glömt att ändra i adressen?

Sen var jag in på Absolute western och läste och den som har gjort den hemsidan har glömt CAPS LOCK inne. Lite jobbigt att läsa. Och oproffsigt faktiskt av den som gör deras hemsida.

Ursräkta men är inte speciellt duktig på datorer och fikonspråket för datoranvändare:o
Vad är shortcuten och var hittar man den (ja jag förstår den direkta översättningen).
I väntan på en ny logga = förändring på hemsidan, avvaktar SRHA med att gå ut större med namnbytet men när det är gjort så blir det ordentlig info till alla:)

Jag förstår inte heller det där med absolute western???
Jag har varit på den sidan och det är inga stora bokstäver där?
Möjligtvis på en av deras länkar men den sidan sköts av en privatperson och är inte alls proffsgjord utan utav glada amatörer.:idea:

Monke:)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 391
Senast: MalanMjöl
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka