Vad betalar ni som max?

Sv: Vad betalar ni som max?

Jag hade varit med om mitt mål var att bli bättre tillsammans med min häst!
Vill man träna för de tränare som har lång erfarenhet, digra meritlistor och har varit framgångsrika i att hjälpa hästar och människor att bli bättre på tävlingsbanan och utanför, så kostar det.
Jag betalar 2000 kr per clinic varje gång jag tränar + mat, box och bensin!

Monke

sasucatu skrev:
När ni rider clinic?

Har fått plats på en kurs för Rick Le... men denna gång kostar det 1650 spänn!:eek: En helgs ridning. Men till detta tillkommer ju kostnader för bensin (15mil tur o retur), transporthra, säkert 200 spänn, stalllplats, sovplats...
Hade ni vart med?

Han är en fantastisk tränare som jag trivs väldigt bra med o man får ut extremt mkt, men det känns saftigt...

Hjälp mig nu, jag har ångest :crazy:

Hejsan!

Nu rider inte jag western men jag tänker i alla fall vara med i denna tråden. Jag har anmält mig till en clinic i höst för Bent Branderup. Priset exkl. stall, hage, boende, mat, foder, bensin och hyra av transport är 2900kr för lör- och söndag.
Det är nu inte säkert att jag får en ryttarplats eftersom jag inte ridit för honom tidigare. Bara en sådan sak :confused: . Det är smärtgränsen för mig. Tycker att det är lite väl dyrt men vill så gärna.
En annan clinic jag skulle vilja besöka är Klaus Ferdinand Hephling (osäker på stavningen). Men det var helt omänskligt dyrt. Med häst kostade två dagar ca: 10 000kr!! VEM har råd med det? Och så mycket problem har jag nu inte.........men visst vore det roligt att få delta.

Så åk du på din kurs, om du har råd, och ha riktigt, riktigt roligt!

Jag skulle ha varit med om jag tyckt att det vore vad jag och min häst behövde, och att vi skulle få ut något av det hela. Eftersom att det kostar så pass mycket pengar så måste du ju känna att det här verkligen är helt rätt, och att du skulle få nytta av träningen... :)

Jag har betalat runt 3000:- för en helg vissa gånger (dock inte med samma tränare som "din" clinic är för), och det är inte billigt direkt... Men jag anser att det har verkligen varit värt det, och att jag fått ut så himla mycket av det! :)

Han är värd pengarna! Han är ju jättebra!

Men visst, det är ju en stor utgift om man räknar ihop det hela.

om du åker på denna clinic, har du råd att vara med på den i april då?
det kan ju kännas lockande att åka nu, men inte så kul sen i aprill när du har rick nästan runt hörnet, och inte kan vara med!
du borde söka sponsor:idea: ;)

Smakar det så kostar det ;) skämt å sido kul att du fick komma med :banana: , ska dit och leka lite staketryttare jag :D ska upp någon av dagarna och kolla... har inte så långt till V*ndeln, visst e det den clinicen du ska till?, typ 5 mil enkel väg. Brukar åka dit och rida för Maria E nån gång i månaden.

Annars vet jag inte om det är så dyrt men låter ganska rimligt ...

Får se om jag lyckas ta mig i kragen och anmäla mig till i April jag... hoppas jag har en sadel till dess...

Jag ska till AJ i april, 3000 kr kostar det för 4 ridpass, boende och mat. Bensin tillkommer med 2-300 kr. Det svider men vad gör man?

3000 är nog min absoluta gräns i alla fall.

Svarar alla här...

Jag ska inte vara med denna gång. April får TYVÄRR räcka.

Jag har ridit för AJ flera gånger och då betalat 1000 inklusive boende o stall. O då har han myyyycket längre resa än denna tränare. Har även ridit för RL förr, o då betalat 1000 kr, så det skiljer sig nog lite från vem som håller i kursen o så skulle jag tro.

Det är värt pengarna. Som jag inte har.:(

Tack i allafall för alla olika synpunkter!:)

När jag rider en HALV clinic (två pass) för PL så kostar det strax under 500. Det är helt överkomligt. :bow:

*KNAPPLÅN* Till ALLA som läser och skriver här...

Man FÅR inte skriva ut namn på tränare, egentligen inte ens nämna dem på så sätt att det går att känna igen dem. Men på forumet har vi varit snälla hittills och blundat för initialerna.

SNÄLLA skriv inte ut hela förnamn och/eller delar av efternamn.

För då kommer jag att förpassa alla liknande trådar till papperskorgen, allt enligt forumets netikettregler.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Liknande trådar

N
Western Varför ska det va så dyrt att rida på clinics o lära sig lite om western ridning? nu nyss var det en lapp uppe i stallet: 250:- för ett...
Svar
10
· Visningar
1 142
Senast: Natascha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka