Vad betalar ni som max?

sasucatu

Trådstartare
När ni rider clinic?

Har fått plats på en kurs för Rick Le... men denna gång kostar det 1650 spänn!:eek: En helgs ridning. Men till detta tillkommer ju kostnader för bensin (15mil tur o retur), transporthra, säkert 200 spänn, stalllplats, sovplats...
Hade ni vart med?

Han är en fantastisk tränare som jag trivs väldigt bra med o man får ut extremt mkt, men det känns saftigt...

Hjälp mig nu, jag har ångest :crazy:

Sv: Vad betalar ni som max?

Visst, det kostar men misstänker att det är värt det om du kommit en bit på väg;) ...Jag skulle inte tveka :D

Min smärtgräns för en helgclinic ligger på MAX 1000:- och då har jag inte räknat med bensin m.m. Jag har inte råd att betala mer och då får tränaren heta vad den vill, tyvärr:cry: . Sen har man ju faktiskt ett liv utanför hästarna och ridningen. Och ibland vill man köpa andra saker som inte är hästrelaterat (fast oftas prioriteras just hästarn:rofl: ). Sen har man barn som också kräver sitt. Än så länge är han bara 3 år. Men jag ser i framtiden när det både ska investerad i ishockyutrustning och fotbollsutrustning, så då krymper nog smärtgränsen för vad en clinic får kosta radikalt. Eftersom träningstillfällena är få redan nu, och med dom ökande kostnaderna så kommer dom för min del bli ännu färre:crazy: , så önskar jag att man kan få till träningstillfällen där någon inom klubben ställer upp och hjälper till. Själv brukar jag hjälpa några ryttare i klubben så gott jag kan. Men jag tror efterfrågan på just detta kommer att efterfrågas mera när clinicpriserna börjar rusa i höjden.

Det är ju absolut värt, men det blir mellan 2000 - 2500 för 2 dagarn ridning... suck, jag vill vara rik.:cry:

Jag håller med dig. Man vill ju som ha ett liv annars också. Har inte vart någonstans o rest på 1,5 år o nu just denna helg så har jag möjligheten att åka på en liten trip till min bror o en kompis.
Är som kluven.. o som sagt, ca 2500 spänn slutar kalaset på.

det här är väldigt svårt.

jag vill också göra något annat ibland, skulle t ex vilja fara och hälsa på alla flyttade kompisar (i piteå, umeå, sthlm och ungern).

men samtidigt så vill jag ju såå gärna bli bättre på att rida.

och försöka spara lite också.

men du kom ju med på kursen i april, så jag hade nog väntat till det. var den i umeå? då blir det ju billigare också..

jag vill också vara rik, och helst ha mer tid. tänk om det var två helger på en vecka!:D

Jo, ska ju rida för honom i april, så jag blir ju inte helt utan. Var billigare den gången också.

Man kanske måste inse att man måste resa lite med sina kompisar också. Om man vill ha dom kvar:smirk: Eller kvar är dom ju, dom har ju förståelse, men man vill ju gärna dela upplevelser med dom också. Men jag känner mig så oseriös om jag inte är med.

Näää, jag har inte alls ångest.

oseriös skulle jag inte kalla dig.
snarare en vanlig människa med begränsningar, både i ekonomi och i tid?
man kan ju inte vara med på allt.
du har ju inte heller några akuta problem i din ridning, så att vänta till april borde ju inte förstöra något?

Nackdeln för oss norrlänningar;) , är att resekostnaderna för tränarna drag iväg så ofantligt om man har otur. Varför kan ingen tränare komma på att flytta till norrland:banana: . Lite skämtsamt var det förstås, men det finns duktiga ryttare i norrland. Några av dom har ju också startat träningsverksamhet. Kanske ska man börja anlita dom i större utsträckning. För helt krasst sett så är det så att om du vill rida för RL, AJ, PL m.m.m.m så får du betala därefter också. Med all rätt förstås.

Nä, jag överdriver nog lite. Sen så måste jag ha en gräns över hur mkt jag kan betala för en helgs ridning. Det är därför jag undrar vad ni andra har för gräns.

hehe, jo. Men jag har aldrig betalat mer än 1000 annars, då har det vart för AJ, RL mfl. Som sagt, det är ju VÄRT det egentligen, men ja...

Om jag har förstått tidigare inlägg så ska du rida för RL i april. Då tror jag du får ställa dig följande fråga:

Har jag något problem som jag måste komma tillrätta med NU, eller kan jag träna vidare och vara med i april.

Eller ska du vara med nu och "bara" checka av att dom saker du har tränat på fungerar, då kanske du kan avstå denna clinic och vara med i april istället.

Det kan ju förstås bara du avgöra. Gå på din magkänsla, den brukar vara bäst.

Tycker absolut inte du ska känna dig oseriös.

Jag skulle inte betalat så mycket! Nu är det ju så att jag studerar med studielån, så de pengarna finns helt enkelt inte.... Sen har jag det ju väldigt bra, en westerntränare som står i samma stall och en dressyrtränare som mycket nära vän, samt en duktig tornespelsryttare som kompis.. :) ! Kan man ha det bättre.....? ;)

nej jag skulle nog inte åka denna dyra gång, för mig skulle d få räcka med den gången i april då :smirk:

sasucatu skrev:
Det är ju absolut värt, men det blir mellan 2000 - 2500 för 2 dagarn ridning... suck, jag vill vara rik.:cry:
Hur många ridpass får du för den summan? Ofta på helgclinicar får man två per dag (fick jag när jag red för AJ) och det gör då en timkostnad på 500...och det tycker jag är ok...om det nu inte är så att man är fler än två ryttare som ska dela på den tiden för då blir det dyrt;)

Våra clinicar med PL (med 2st 22,5 min pass per dag)som westernklubben ordnar brukar kosta per helg (inkl boxplats) 1600kr. Andra privat clinicar kostar 2000 kr/helg. Så jag tycker att det är ett rimligt pris här i norr för en clinic. Men visst skulle jag vilja ha billigare clinicar.

Clinic-priset i sig är helt klart i min övre smärtgräns med vad jag kan betala, även om det i sig inte är för blodigt pris. Men jag kan hålla med om att det är värt att rida för honom.

Hej
Jag kan råda dig att verkligen ta denna chans om att träna för Rick en helg. Visst är det mycket pengar men jag LOVAR dig att det blir väl spenderade pengar....:) Du kommer att lära dig så himla mycket på denna helgen som du kommer att ha nytta av...

Måste du och hästen övernatta? Det kanske blir billigare att åka fram och tillbaka. Det beror sig ju på vad stallplats mm kostar. Vi brukar betala runt 1000:- för clinicar.

En hel helg 2 timmar/dag för Tommy B inkl stallplats 2 nätter, mat, sovplats 1 natt för mig brukade gå på strax över 1000kr...

Liknande trådar

N
Western Varför ska det va så dyrt att rida på clinics o lära sig lite om western ridning? nu nyss var det en lapp uppe i stallet: 250:- för ett...
Svar
10
· Visningar
1 142
Senast: Natascha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka