I
Invicta
Sv: Vad betalar ni för privatlektioner (med eller utan egen häst)?
Är bara lite nyfiken på hur det ser ut i landet!
Vad betalar du för privatlektioner?
*300:-/gång (200:- om hon ska till någon mer i min by.
Hur lång är lektionen?
*1 timme + kanske 15 min småprat och teori innan och efter.
Har du egen häst eller hyr/lånar du från ridskolan?
*Egen häst.
Om du rider på ridskola, är det billigare för ridskoleelever?
Jag rider "hemma"
Bor du i storstad eller mindre stad?
*Liten byhåla *S*
Tillägger: Min instruktör kommer hit och har lektion, just nu 1 gång/vecka. Ibland rider jag och ibland tömkör hon min häst, min man rider också för henne. Hon svarar på alla våra "dumma" frågor, hjälper till med råd inför köp av utrustning, hjälper till med hästhanteringen o.s.v. Hon är guld värd ! Jag slipper åka iväg med hästen, vilket är jätteskönt förstås. Utöver hennes kostnad betalar jag 500:-/år för fri tillgång till 2 paddockar, en "rundbana" och ett ridhus som ligger 100 m från stallet.
Är bara lite nyfiken på hur det ser ut i landet!
Vad betalar du för privatlektioner?
*300:-/gång (200:- om hon ska till någon mer i min by.
Hur lång är lektionen?
*1 timme + kanske 15 min småprat och teori innan och efter.
Har du egen häst eller hyr/lånar du från ridskolan?
*Egen häst.
Om du rider på ridskola, är det billigare för ridskoleelever?
Jag rider "hemma"
Bor du i storstad eller mindre stad?
*Liten byhåla *S*
Tillägger: Min instruktör kommer hit och har lektion, just nu 1 gång/vecka. Ibland rider jag och ibland tömkör hon min häst, min man rider också för henne. Hon svarar på alla våra "dumma" frågor, hjälper till med råd inför köp av utrustning, hjälper till med hästhanteringen o.s.v. Hon är guld värd ! Jag slipper åka iväg med hästen, vilket är jätteskönt förstås. Utöver hennes kostnad betalar jag 500:-/år för fri tillgång till 2 paddockar, en "rundbana" och ett ridhus som ligger 100 m från stallet.