Vad betalar ni för fodret?

H

Horserider

Jag sitter och räknar lite grann. Vad betalar Ni för följande, och vart köper Ni det någonstans?
Lucern pellets
Betfor
Havrekross

:bow:

Sv: Vad betalar ni för fodret?

Jag köper Kvarnbyfoders lusernpellets och ger 164 kr för 25 kg hos vår lokala foderbutik.

Kan inte svara på resten, min häst har inte ätit havre och betfor på år och dar.:p

nu ingår havre hos oss men han säljer även till andra.
då kostar det 2.5kr/kg sen får man krossa själv i krossen han har på gården.

betfor köpte jag sist för 110 kr tror jag är inte säker...

96kr gav jag sist för betfor.

fodrar inte med lucernpellets menhippos lucernhack betalar jag 210kr för :p

havre fodrar jag inte heller med men har för mig att den krossade havren ligger på 69kr.

Havre kan jag köpa av stallägaren för 2kr/kg om jag skulle behöva.
Betfor köper jag antingen på Eko 105kr/säck eller Granngården 109kr/säck.

Lucernpellets, ca 145 kr/25 kg köper direkt från Kvarnby foder som kör ut på pall.

Betfor är väl en hundring per säck.

Använder inte havre som foder.

Handlar hos den lokala foderhandlaren. Lusernpellets 25-kg 169:-, havrekross 15-kg 71:-, betfor 25-kg 128:-

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka