Vad betalar ni för att få tävla?

L

Leten

Jag är lite nyfiken på om det finns några större prisskillnader mellan olika delar av Sverige när det gäller tävlingar. Vad betalar ni som regel på en regional hopptävling? Vad tycker ni är rimligt att betala?
Vi har hopptävlingar nästa helg och då har vi följande priser:

Meetinguppstallning i box: 400 kr
Meetinguppstallning i spilta: 150 kr
El: 80 kr
Veterinäravg: 150 kr

Kostnaden per klass varierar från 60 kr för 0.90m upp till 120 kr för 1.35m.

Är detta "normala" avgifter?

Sv: Vad betalar ni för att få tävla?

El? Vad har jag missat? *klia huvud*

Rent spontant tycker jag att uppstallningshyran är lite väl hög för en box, det brukar inte kosta mer än 100 kronor per natt. (Betalade 450 kronor för EN natt under Hästivalen i Gävle för några år sedan, i och för sig...)

Om man bor i hästbussen (eller husvagn) vill man ju ha el. Om man inte vill frysa, bo i mörker och äta kall mat, vill säga. ;)

På Hästivalen i Gävle i år kostade elen 250 kr och meetinguppstallning i box 800 kr, men det var ju nationell tävling och går inte direkt att jämföra med en regional...

Hos oss får man betala mkt mer, ni hade det väldigt billigt!

8-900 för ett meeting

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 678
Senast: kryddelydd
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 105
Senast: Unafraid
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 587
Hästmänniskan Hoppas tråden ligger hyfsat rätt! jag har suttit och läst olika trådar där det handlar om kostnaden att ha häst, och blev förvånad över...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
27 636
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar