Vad betalar ni för tvätt av täcken??

lotus89

Trådstartare
Hej!
Jag undrar vad ni betalar för att få era hästtäcken tvättade?
och vad dom då tvättas i för medel? pris med eller utan inpregnering.
Och om ni tvättar själva vad använder ni då för medel ? Jag har sökt på
detta ämne men bara hitta gamla inlägg.Vet inte om jag lagt det
rätt men provar här.Anledningen att jag frågar är att jag köpt en
större tvättmaskin (15kg) och har då funderat på att ta emot andras
täcken för tvätt. Sjölvklart är det olika för olika ställen i landet men
nyfiken ändå.:)
 
Sv: Vad betalar ni för tvätt av täcken??

Här kostade det 100:- för tvätt av ett täcke.
Vill man ha det inpregnerat så får man lägga till 50:-

Hos en annan här ikring kostar det 50:- för tvätt av ett täcke, men hon inpregnerar tyvärr inte.
 
Sv: Vad betalar ni för tvätt av täcken??

pa ridskolan, om du ar medlem kostar det 150 krona per maskin, men vet inte om de lagger i impregnering i det om man tar med sjalv.. har inte anvant mig av den servicen dar annu.... kompis tvattar och torkar sommartid at mig for 50 per tacke.. mina fleece tvattar jag hemma sjalv..
 
Sv: Vad betalar ni för tvätt av täcken??

100:- utan impregnering :)

När jag tvättade själv tidigare använde vi oss av tvättmedel från Grumme som var som gelé. Finns på burk. Mycket bra
 
Sv: Vad betalar ni för tvätt av täcken??

kl*

Har man det ganska så bra om man får tvätta med ridskolans maskin gratis, både schabrak o täcken? Ännu bättre är att man kan ställa dit en påse med tvätt så blir det både tvättat o torkat, bara att hämta några dagar senare! :) Dock inte inpregmerade :D
Och vi är ledsna över att vår maskin i stallet är trasig så vi måste tvätta på ridskolan...(grannstallet)
 
Sv: Vad betalar ni för tvätt av täcken??

Står på en ridklubb där det finns tillgång till en stor tvättmaskin, man får köpa poletter som man sedan använder. 40kr st kostar de, och du kan ju tvätta flera täcken samtidigt så det blir inte så dyrt.
 
Sv: Vad betalar ni för tvätt av täcken??

På jobbet tar vi 50kr/täcke tror jag :) Då får man ha med sig eget tvättmedel.
 
Sv: Vad betalar ni för tvätt av täcken??

Jag tvättar med Ocean tvättmedel från Granngården, det tar inte bort impregneringen om man tvättar svalt och undviker mycket centrifug.
 

Liknande trådar

E
Hästmänniskan Funderar på att börja tvätta täcken och dylikt åt hästfolk. Det behövs en ny sådan inrättning i området då den gamla har lagt ner och...
2
Svar
21
· Visningar
2 279
Utrustning Ni som har tillgång till tvättmaskin i stallet för att tvätta täcken, schabrak m m - vad betalar ni för detta? (Det gäller alltså när ni...
Svar
15
· Visningar
3 176
Senast: _Peplis_
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 765
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp