Y
Ynthe
Lagt in en tråd på Hästvård om en häst jag eventuellt ska köpa (ska troligen iallafall åka och titta/provrida). Problemet med denna häst är att han har artros i ett bakben (minns tyvärr ej vilket i skrivandets stund) och jag har väl genom intensivt informationsletande lyckats få lite hum om vad artros innebär. Ju mer jag läser om det desto mer negativt blir det ju. Det kommer ju inte att bli bättre, men som det är nu bör han (enl vet) kunna gå som promenadhäst (all hoppning dock utesluten), vilket också är det jag söker.
Hästen:
-Valack
-10 år
-Runt 170 i manken
-Sv Hbl
-Tidigare hopphäst (tävlad 1.20-1.30), men utbildad LB dressyr
Begärt pris är 32.000 kr, och det kan jag säga att det betalar jag då inte för en sån häst, frågan är hur mycket som är lämpligt? Jag menar, det är ju ändå en väldig risk med att köpa en artroshäst, den kan ju förbli symptomfri i stort sett, men kan ju även bli sämre väldigt snabbt.
Vad tycker ni?
(hoppas inte moderatorerna tycker att detta inlägg strider mot reglerna , undrar mest över hur mycket fenomenet "artros" drar ner på priset ifråga).
Tacksam för svar!
Hästen:
-Valack
-10 år
-Runt 170 i manken
-Sv Hbl
-Tidigare hopphäst (tävlad 1.20-1.30), men utbildad LB dressyr
Begärt pris är 32.000 kr, och det kan jag säga att det betalar jag då inte för en sån häst, frågan är hur mycket som är lämpligt? Jag menar, det är ju ändå en väldig risk med att köpa en artroshäst, den kan ju förbli symptomfri i stort sett, men kan ju även bli sämre väldigt snabbt.
Vad tycker ni?
(hoppas inte moderatorerna tycker att detta inlägg strider mot reglerna , undrar mest över hur mycket fenomenet "artros" drar ner på priset ifråga).
Tacksam för svar!