Vad behövs för att kunna föra över film?

malumbub

Trådstartare
Hej!

Hörrni, vad behöver jag för att föra över video från VHS till datorn?
Jag har lite grejer som jag har filmat o har på vanligt kassetband, men gärna skulle vilja få över till datorn. Vad behöver jag?

Har video och datorn, men saknar nog rätt kort (tv-kort). Finns det externt? Funkar det att sen föra över med s-video-kabeln?

Hur funkar det här?!?
Hjäääälp!

Sv: Vad behövs för att kunna föra över film?

Snoka runt lite vad du har för ingångar på ditt grafikkort, en hel del nyare "vanliga" grafikkort har ingång för de anslutningar du behöver, utan att vara speciella tv-kort eller liknande.

Har du rätt ingångar på ditt kort så är det mer eller mindra bara att se till att drivrutinerna är uppdaterade osc sedan kan du använda Movie Maker.

Har letat runt lite för att hitta ett billigt extra kort men har inte lyckats, hittar bara svindyra proffsredigerings kort. Återkommer om jag hittar något mer

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 783
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 602
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 142
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
791
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18