Vad behöver man?

Meibla

Trådstartare
Jag ska bli med hund igen, men vad behöver man handla hem?

Hittills har jag bara kommit på:

• Hundmat
  • matskålar
  • koppel och halsband
  • klotång
  • borstar

Jag vet att jag har glömt massor, men just nu står det helt still i min skalle. :crazy:

Sv: Vad behöver man?

Nå tuggben, någon leksak och belöningsgodis.

Sedan har inte jag något mera i alla fall.

ohh tack.

som sagt.. jag visste att d va nåt jag hade glömt.. schampo och balsam lär det väl gå åt i mängder misstänker jag, likaså godis.. fästingplockaren lär väl användas flitigt med *ryser* :crazy:
Bädd? Han får snällt nöja sej med min säng :angel::D

Det märks att det va ett tag sen man hade hund.. man glömmer ju bort allt som behövs :S

En ny dammsugare+ massor av dammsugarpåsar om det är en hund som fäller..
Ny skurtrasa-or om det är en hund som dregglar..
Massor av skurmedel om det är en valp då det lär bli x antal små kissfläckar inne när man ej hinner ut..
Handdukar för blöta å leriga tassar..

:devil: :D ;)

bajspasar, bil-bur/sakerhetsbalte. Ga in i en hundaffar sa hittar du sakert massor av (o)nodvandiga saker du inte tidigare tankt pa :)

haha, tack o lov så varken fäller eller dregglar den. :D

Men skurmedel och handdukar lär ju behövas. :crazy:

Bajspåsar ja..

Asså.. d är ju det som är grejjen med att jag startade denna tråden.. går jag inte i en djuraffär utan o ha en klar lista på vad jag ska ha, så kommer jag hem med hur mkt som helst, som jag inte behöver. :crazy:

nu ska vi se.

sammanfattar listan lite

• hundmat
  • matskålar
  • borstar
  • bajspåsar
  • klotång
  • koppel & halsband
  • tuggben/leksak
  • schampo och balsam

Är det nåt mer man verkligen MÅSTE ha?

Avmaskningsmedel, tabletter för huggormsbett.. En bra kontakt med en vetrinär. Jag ska själv snart få hem en hundvalp köpte några böcker. Mycket man måste ha men det viktigaste är nog att vi finns där och ger kärlek, ömhet...

hehe, det är en (jag som aldrig skulle skaffa en dvärghund :angel:) coton de tuléar valp på 13 veckor :love:

Först tänkte jag skriva att jag tycker ändå att hunden ska ha en egen bädd, även om den får ligga i sängen.
Men sen när jag såg rasen så insåg jag att den kommer nog föredra sängen iallafall :D
Fast en pläd hade jag köpt, så den har tex när ni är i köket.

hehe, jo, han kommer få en egen bädd/pläd, men jag misstänker att den kommer användas mer av katten än av hunden.
:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Redfox
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10