Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ett par tunna mössor. Mössor hade en förmåga att försvinna på förskolan.Tiotusen par vantar/handskar är bra att ha, och inte av nån dyr sort, men gärna avvikande färger så de inte liknar alla andra barns. (De försvinner alltså väldigt lätt hur mycket man än namnar)
Men hur tänker de om de klär barnen så!? Har de inte riktiga utekläder hängande på fsk och bara jacka typ i bil på väg dit? Man upphör aldrig att förvånasVattenflaska är bra att ha.
För de allra minsta är det smidigt med fleecefodrad regnoverall. Finns bl a på Ellos och av märket Lindberg.
Snåla inte på kvaliteten på ytterkläder och skor. Det är inte bara trist för barnen som blir blöta och kalla utan påverkar hela avdelningens verksamhet om barnen inte klarar att vara ute. På dotterns (fd) förskola kom förvånansvärt många barn (flickor) med täckjacka upptill och tunna leggings nertill
Jag har dock aldrig upplevt att mössor eller vantar försvinner. Ibland hamnar de på fel barn men då dyker de upp dagen efter. Det räcker med en extra uppsättning. Sen är jag noga med att verkligen följa upp att alla kläder som barnet haft på morgonen kommer hem på eftermiddagen. Vi har knappt ens förlorat en strumpa tror jag. Ha inte för mycket saker på barnets hylla, då blir det svårare att se när saker fattas.
Det är väl förmodligen människor som inte är ute särskilt mycket själva och har därför ingen riktig förståelse för hur man klär sig för olika väder. Jag tror också det är en ekonomisk aspekt, att de kanske har det lite sämre ställt och prioriterar annat än barnkläder. Jag är med i en lokal köp- och säljgrupp för barnkläder och kvalitetskläder är nästan osäljbara för ”alla” letar typ begagnade H&M-overaller för max 150 kr.Men hur tänker de om de klär barnen så!? Har de inte riktiga utekläder hängande på fsk och bara jacka typ i bil på väg dit? Man upphör aldrig att förvånas
Kan nog vara så.Det är väl förmodligen människor som inte är ute särskilt mycket själva och har därför ingen riktig förståelse för hur man klär sig för olika väder. Jag tror också det är en ekonomisk aspekt, att de kanske har det lite sämre ställt och prioriterar annat än barnkläder. Jag är med i en lokal köp- och säljgrupp för barnkläder och kvalitetskläder är nästan osäljbara för ”alla” letar typ begagnade H&M-overaller för max 150 kr.
Fodrade galonkläder är bra på hösten men värdelösa då det blir kallare. Det ryms inte tjocka kläder under dem.
De som säger att skalkläder räcker istället för galon har inte jobbat på dagis (eller så har barnet på det dagiset inte fått vara ute i regn eller leka i vattenpölar...) Vattentäta kläder för vattenlekar.
Extra kläder. Strumpor, byxor tröja.
SKRIV NAMN I ALLA KLÄDER!
Välj kläder som är enkla att klä på. Inga krångliga spända små fingervantar till en baby.
Det är nog bäst att fråga personalen vad de tycker.
Jag gillar idén om att ha en ryggsäck med extrakläder. Den tar man hem typ varje dag och uppdaterar. Det finns folk som inte märker att barnet har vuxit tre storlekar.
Eller så har man inte tillräckligt bra skalkläder helt enkelt? Galon har vattenpelare på runt 10 000. Det finns det många skalkläder som också har. Och många som inte har. Vår sons skalkläder har hållt för otaliga bad i vattenpölar. När det har läckt är det för att skarven mellan stövel och byxa har gått upp och det är ju samma även med galonbyxor.
Klart man kan ha fodrade galonkläder om barnet verkar trivas i det. Men hur många skulle vilja springa runt som barn gör halva klädd i en fodrad plastpåse?