Vad behöver man för att tävla?

Turnar0und

Trådstartare
Hejhej!
Jag är inte så haj på allt sånt här; vad är det för livcenser och dyl. som man behöver när man ska tävla? (Till ryttaren)
grönt kort vet jag, men sen är det väl någon licens? Och sen finns det någonting märke 1 och 2, vad har man dom till?

Sv: Vad behöver man för att tävla?

Hej.
Du måste ha licens för hästen du ska tävla, men den löses bra en gång sen räcker den liver ut för hästen, även om du säljer den.

Sen finns det lite olika licenser. Lokal, då får du tävla på regional nivå kostar 150 om jag inte minns helt fel, denna räcker ett år.(kalenderår)
Sen seniorlicensen som går tävla regional tävling på kostar ca 900, ver ej riktigt.

Sen finns det nationell/elit, vet ej vad det kostar, men samtliga räcker ett kalenderår.

Du måste va med i en klubb, det är därigenom du får din licens...

Om ja nu har fel så rätta mig någon.
Om du vill tävl fälttävlan så måste du fixa fälttävlaskortet.

Hästen måste va grundvaccinerad och sedan vacc en gång om året för att få starta.

Märke 1 0 2 vet jag ingenting om.

Lycka till..vilken gren ska du tävla i ?//Emma.

Hej
Jo jag rider på ridskola, så klubb är jag ju medlem i. Men det är inte den klubben jag skulle tävla för, om jag skulle tävla (privathäst)

Dressyr =)

tack för hjälpen!!

Det blev lite fel i Linabebis svar.

För lokaltävling behövs:
- Grönt Kort
- Ryttarlicens (165 kr, lokallicens heter den då)
- Vaccinationsintyg
- Mätintyg (till ponny)

För högre tävling, regional eller nationell:
- Grönt Kort
- Ryttarlicens (junior eller seniorlicens, kan inte priserna exakt, men juniorlicensen ligger runt 750 kr och senior licensen runt 900 kr tror jag).
- Vaccinationsintyg
- Mätintyg (till ponny)
- Häst-/ponnylicens (kostar 850 kr har jag för mej).

Efter årsskiftet måste hästen också ha hästpass på samtliga tävlingar.

Turnar0und skrev:
Hej
Jo jag rider på ridskola, så klubb är jag ju medlem i. Men det är inte den klubben jag skulle tävla för, om jag skulle tävla (privathäst)

Dressyr =)

tack för hjälpen!!

Du måste vara medlem i den klubben du ska tävla för.

Om man tävlar ridskolehäst/ponny, så kan man dock ha lokallicens upp till regionalnivå.

Såg just att du hade skrivit att du skulle tävla privathäst. :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
531
Senast: Mli
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 533
Senast: Badger
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: CaisaCax
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka