bettysmatte
Trådstartare
Nä. Jag menar tapeter där man stryker klister på väggen och inte på tapeten.Klister? är det inte förklistrade tapeter TS frågar om?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä. Jag menar tapeter där man stryker klister på väggen och inte på tapeten.Klister? är det inte förklistrade tapeter TS frågar om?
När jag tapetserade senast (förra året + någon månad sedan) så rollade jag klister direkt på väggen och satte upp tapeten på väggen. Tror de flesta tapeter funkar så idag.Klister? är det inte förklistrade tapeter TS frågar om?
Fy, det lät ju gräsligt jobbigt!Man bara doppar dem i ett vattenkar och slänger upp våden och slätar till den med nåt redskap. Jag hade en bred borste. Icke förklistade satte man klister på tapeten själv men det kräver ett rejält utrymme, om man inte användet golvet som vi gjorde nån gång. Slabbigt och jobbigt
Tapeterna som ligger i gästhuset och ska upp på väggen så fort tomatplantorna flyttat ut - de ska ha lim på väggen först.Man bara doppar dem i ett vattenkar och slänger upp våden och slätar till den med nåt redskap. Jag hade en bred borste. Icke förklistade satte man klister på tapeten själv men det kräver ett rejält utrymme, om man inte användet golvet som vi gjorde nån gång. Slabbigt och jobbigt
Han och jag är kanske från samma generation ,Pappa tapetserade hos oss förra veckan med såna non woven.
Men han sa att det var bättre att ha limmet på tapeten ändå för väggarna kan suga åt sig olika mycket av limmet så har man otur så är det plötsligt inget lim kvar på väggen.
Jag är FÄRDIG !!! Men det tog minsann hela dagen, och säkerligen pga alla små vrår i rummet. Helt generellt, är non-woven tapeter styvare och tjockare än "vanliga" papperstapeter? De här tapeterna skulle man nog kunnat misshandla hur som helst utan någon risk att de skulle gå sönder.... Det gjorde dem hyfsat svåra att jobba med dock, men det var nog också pga rummets litenhet. Där jag kunde sätta hela våder var det ju absolut inga problem.
Dessutom gjorde jag det lite extra svårt för mig genom att inte ta ut sängen... Det är så förbaskat svårt att manövrera den ut ur vårt lilla sovrum, så vi bestämde oss för att bara flytta runt den. Ibland var det bra, för jag kunde stå på den, men ibland var den förfärligt mycket i vägen...Mmm, det var lite det jag menade, små rum är inte lättare. Snarare svårare. Men sköööööönt att vara klar.
Hade en liten hall med 4 dörrar så jag beslöt mig för att måla i ställetMmm, det var lite det jag menade, små rum är inte lättare. Snarare svårare. Men sköööööönt att vara klar.
Det var nog klokt. Det går så väldigt mycket tapet i små utrymmen också. Jag räknade ut hur många våder jag skulle behöva - med hjälp av guiden på hemsidan - och tyckte att det kändes som VÄLDIGT mycket med fem rullar till detta pytterum. Jag drog inte heller bort något för dörren och fönstret. I verkligheten fick vi komma på ett kreativt sätt att skarva i ett osynligt hörn, för att inte slösa alldeles för mycket tapet, för annars hade det nog inte ens räckt till....Hade en liten hall med 4 dörrar så jag beslöt mig för att måla i stället