Vad behövs egentligen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad behövs egentligen?

maiagull skrev:
Alltså inget fel på pappa, men om han ska åka och köpa barnkläder och tvätta medans jag ligger på bb och precis har fått. Det känns inte som han fixar det. Han lär vara nog uppåt över bebisen.
Men jag ska kolla med ett par kompisar som har.
Tror inte pappan vill springa ifrån bebisen på BB för att köpa kläder, det hade inte min sambo velat... Dessutom födde vi en lördagkväll och åkte hem på måndagen. Hur många roliga affärer har öppet hos er på söndagar?
 
Sv: Vad behövs egentligen?

Lydia skrev:
Jag köpte en amningsbh (som en mjuk top bara), på apoteket, den dög första tiden tills man visste vad man behövde för storlek och så. Var bra som nattbh även senare. Amningsinlägg behövs oftast, och jag köpte "bröstvärmare" på apoteket som var helt super när mjölken rann till eller om man var ute och det blåste lite/var kallt (man kan få mkt problem med mjölkstockning mm om man blir kall.. och första dagarna efter förlossningen rinner mjölken till ordentligt och brösten blir ofta hårda och konstiga).
Ang amnings BH så gick jag in i en lite dyrare underklädesaffär när jag var gravid för jag blev så trött på de billiga typ L----x där ingen finns för att hjälpa en och frågar man får man korta svar men inget mer. De tyckte att ca en månad innan beräknad förlossning brukar brösten ha vuxit till sig så man kan köpa BH. Jag gjorde det och hade gått från ursprungs 75B och sedan 75/80C som jag hade under graviditetetn till på slutet 80D (och då tycker jag inte de är särskilt stora egentligen). Den BH:n var lite stor men bra för när mjölken rann till passade den bra. Sen har jag inte köpt amningsinlägg men alltid haft en extrakofta på under jackan vid kallt väder. (vilket vi haft mycket av).
 
Sv: Vad behövs egentligen?

maiagull skrev:
Självklart vill jag vara med, men jag tror nog det är viktigare för honom att jag är med, han är lite osäker på kläder överlag.

Fint tips med potatismjöl. Sen har jag alltid idominsalva hemma. det är så skönt på en snuvig näsa.
räcker säkert, använd inte salva om det inte behövs. det tog ett tag innan vi behövde, nu gör vi det ofta.
 
Sv: Vad behövs egentligen?

Tack för tipsen
Nästan inga affärer alls har öppet på söndagar här. Sen tror jag knappast jag vill springa i affärer på vägen hem från BB.
Jag ska höra med en kompis om hon har nåt att låna ut i början.
 
Sv: Vad behövs egentligen?

vad är babyland?
en hemsida?
en affär?? vad?
 
Sv: Vad behövs egentligen?

maiagull skrev:
OJ! En sån vill jag ha! Den var jättefin :bump:
Typiskt att vi bor i "fel" land

Ja visst är den toppen! Sedan finns det ju alltid folk som orkar gnälla på innehållet: färgen på overallen är "alltid" fel :smirk: , kondomer är onödigt ;) , skall det finnas engångs- eller flergångsblöjor osv....även namnet på förpackningen är fel enligt vissa (den infördes nångång på 30-talet och namnet har hängt med), istället för moderskapsförpackning borde den heta föräldraförpackning eller nåt...men oberoende av namn så är iden jättebra!

När vi fick vårt första barn så skaffade vi endast en barnvagn, en säng och en bilstol och blöjor, resten fanns i förpackningen så man klarade sig ett par veckor åtminstone!
 
Sv: Vad behövs egentligen?

nix det kan man inte... om dom inte har ändrat igen... jag beställde en på nätet hösten 2004 när jag var gravid och kom tydligen i brytpunkten, för när jag ringde och frågade var dom hade gjort av mitt paket så fick jag till svar att man fick åka och hämta själv... och det kunde inte vi inom den föreskrivna tiden (bara av mamman eller pappan, innan barnet var fött)... så jag fick inget :( trots att jag hade beställt och fått bekräftelse...
 
Sv: Vad behövs egentligen?

Jättedumt att man inte kan beställa på nätet. Häruppe verkar det inte finnas nån återförsäljare. Jag vill ju också ha...
 
Sv: Vad behövs egentligen?

visst kan man beställa fortfarande, skillnaden nu är att man måste hämta det själv:

"Du kan hämta din Box i din närmsta Babyland eller Babyproffsen butik, 3 månader före barnets födelse fram till dess att barnet är fött."



när jag jag var gravid första gången så fick man det hemskickat... och det skulle jag egentligen ha fått andra gången med men dom skötte tydligen övergången väldigt klumpigt för jag fick varken information om att det var ändrat förrän jag ringde och undrade var mitt paket var ett par veckor innan förlossningen, eller något paket hemskickat när jag påpekade att jag det var dealen när JAG beställde mitt paket... och vi hade ingen möjlighet att hämta innan förlossningen (bara mamman eller pappan fick göra det)... däremot var maken på babyland dagen EFTER förlossningen men då var det ju försent...:angel:


och det löjliga är ju att det är reklamgrejjer - och alla bor ju inte granne med en butik liksom...
 
Sv: Vad behövs egentligen?

Vill bara tillägga till er som inte har babyland/babyproffsen i närheten att det där paketet är inte så fantastiskt direkt. Lite blöjor och en skallra och lite annat smått reklamplock, inte något att slita ihjäl sig för direkt alltså.
 
Sv: Vad behövs egentligen?

Nej det har du rätt i. Men gratis är gott :)

Sen fick vi något liknande när vi gick hem från BB också.
 
Sv: Vad behövs egentligen?

Ja precis, på de flesta BB får man med sig en påse med lite prylar hem. Den innehåller (iaf i Uppsala) blöjor, barnolja, nån salva, en body, en haklapp och lite annat.
...och självklart en massa reklam.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: Modest
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Senast: Cattis_E
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
12 939
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 249
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp