Vad är skillnaden mellan lätt och öppen klass?

E

EiraFF

Vad är skillnaden mellan lätt och öppen klass?:confused: Ska snart starta i min första tävling och vill gärna veta.

Sv: Vad är skillnaden mellan lätt och öppen klass?

Har samma fråga som dig! tycker det är alldeles för många klasser, grenar osv hit och dit, många är dessutom nästan likadana ;P har själv bara tävlat en gång och det var i lätt klass, öppen klass har det inte med att göra nåt med kvalningspoäng? :S :O

Har ingen aning, men kanske ungefär som lokal och regional?

Lätta klasser är rent generellt sett grenar utan ökad tölt.
Här kan du läsa lite mera om grenarna. Klasserna V.3, - V.6. och T.5 - T.8. och F.3. räknas som lätta klasser.

/Malin

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 814
Senast: Kajsalisa
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 264
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka