Vad är rimlig ersättning för kattvakt?

Currburr

Trådstartare
Hej!

Jag ska vara kattvakt åt två sphynxar, 1år resp. 5månader gamla. De ska bo hos mig i 2veckor. Ägarna tar med allt som behövs till mig. Tjejen är en bekant sedan några år tillbaka.

De har sagt att jag ska få betalt men vi har inte diskuterat något pris. Egentligen är jag glad över att få passa dom öht då jag älskar nakenkatter och själv funderar på att bli med katt så det blir en bra erfarenhet att testa på om jag trivs med kattlivet o ansvaret som tillkommer.

Men jag vill ändå ha lite i ersättning för det är min sommarledighet som dessa dagar tas ifrån. Dessutom ska dom badas minst en gång i veckan o eftersom dom är sphynxar så kräver de mkt närhet o sällskap. Bajsar mkt gör dom tydligen oxo haha :)

Vad är egentligen rimligt att ta för dessa två veckor? Jag har bara passat hundar förut, ingen aning om vad en rimlig summa är för katter. Eftersom vi inte umgås så är tjänster o gentjänster inte intressant i det här fallet. Alkohol o växter är inte heller min grej...
 
Har hon inte sagt något från början så förväntar hon sig nog att du ska göra det gratis mot "sällskapet" och en gåva sen när hon hämtar hem dom.
Men 100kr dagen är väl rimligt annars tycker jag! :)

Min mormor ska passa min katt en vecka i sommar och under vilda protester har jag fått henne att gå med på att ta emot 500kr samt att jag givetvis ger henne en blomma utöver detta vid hämtning! :)
 
Hon sa: 'vill du passa mina katter i två veckor mot ersättning' så jag tror inte hon tänker att jag ska göra d gratis mot en gåva bara. Men tack för tipset, 100kr per dag låter väl ok!
 
Kattpensionatet där vi lämnat en gång tog 120 per dygn för en katt, vitt givetvis. Inkl mat o allt sånt också. Så 100 kr tycker jag känns lite väl mkt, speciellt om du tycker de ska bli kul. Katter kräver ju intr jättemkt.
 
Jag tycker också 100 kr per dag låter jättemycket. När jag passade kompisens hundar i en vecka, vilket ju är supermycket mer jobb, tog jag inte betalt alls. Jag fick en present. Samma när en annan kompis passade mina hundar i 3 dar så fick hon en present. Katter är ju ganska självgående.

Jag hade personligen inte tagit betalt alls. Hade blivit glad för en liten present typ.
 
Min systerdotter fick 100 kr per dag när hon bodde här med mina två katter i två veckor. Då visste jag att det var lite "uppoffring" för henne och jag var väldigt tacksam för att hon hjälpte mig. Hon hade varit vakt då och då tidigare någon enstaka dag eller helg, och aldrig fått pengar då utan ingenting eller nån grej. :) Men mja, jag skulle nog erbjuda samma peng eller mer om det blev aktuellt igen - väldigt mycket beroende på situation. Kattpensionatet jag känner till tar 200 kr/dygn om man kommer med två katter.

När husses mamma tar hand om dem får hon inte betalt, kanske någon blomma. Hon tycker att belöningen i sig är att ta hand om dem och skulle aldrig ta emot pengar. :) Så det hänger mycket på situationen tycker jag.
 
Ser du det som ett jobb?

Jag hade personligen inte velat ha ngt betalt. Det är så liten summa som det handlar om o jag ser det som att det blir en vinst i långa loppet istället.
 
Jag betalar mina kattvakter en hundring om dan om dom kör från stan - 15 km enkel väg. Men såhär års finns det 3-5 ägg att hämta hos hönsen också. Jag behöver hjälp ofta, borta 7-10 nätter i månaden i Oslo. Så hundra om dan tycker jag är mycket om hon bor nära. Det är roligt att få en present och en fin blomma också, så du skulle ju kunna köpa en present och spara kvittot och erbjuda dig att gå och lämna tillbaks den om hon hellre vill ha lite pengar.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 549
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Lite hastigt och lustigt blev jag kattvakt för en vecka (har aldrig varit det innan) och idag ska katterna ÄNTLIGEN åka hem efter att...
2
Svar
39
· Visningar
5 986
Senast: Lingon
·
Juridik & Ekonomi Den 1 juli försenades mitt flygbagage. Lite drygt en vecka senare anlände det med bud till min hemadress, men endast en av två väskor...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: Petruska
·
Katthälsa Startar en egen tråd istället för att ta över en annan tråd jag började skriva i. :D Jag funderar starkt på att skaffa katt! :banana...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp