vad är mind dator värd?

D

dr.pepper

Intel Pentium 3 processor
501 MHz
352 MB RAM
40 GB HD

komplett med skärm, mus + tangentbord???

ska sälja o köpa laptop

tpf
 
Sv: vad är mind dator värd?

Det får du nog lättast reda på om du kollar på annonssidor efter jämförbara.

Men jag har svårt att tro att du får ut mer är ett par tusen,
 
Sv: vad är mind dator värd?

hm den är lite äldre. det är ju cdbrännare oså.

skärmen hm stooor. vet ej hur man mäter men själva bilden är 33 gånger 25 cm där rutan är lixom. ??
 
Sv: vad är mind dator värd?

Ungefär 17 tum får jag det till.

Datorn är inte värd mer än kanske 400 kr. Skärmen kan du få ytterligare ett par hundra för, om den fungerar som den ska och är snäll mot ögonen.
 
Sv: vad är mind dator värd?

Däromkring. Hårddiskar har en livslängd på fem-sex år och har därför ett mycket lågt andrahandsvärde. Medans processorer lever desto längre och är desto dyrare, kvarstår det faktum att den bara är på 500 MHz, att jämföra med dagens processorer som är 3,6-3,8 GHz (3600-3800 MHz). Minnen är idag relativt billiga men de äldre generationerna är svåra att bli av med. Mus och tangentbord slänger de efter dig i datorbutikerna idag. För 150 kr. har man ett nytt fräscht tangentbord och en optisk mus och 150 kr. är ingenting i dagens prisläge.

Jag kommer ihåg när jag fick betala drygt 300 kr. för en helt vanlig mus av den gamla modellen, den med kula. Däremot hade den scroll-hjul och det var ju extremlyx!

Alternativen till begagnade datorer är billiga. Man kan få en helt ny dator för 3000 kr. exklusive bildskärm, vilket är riktigt billigt jämfört med vad de som säljs begagnade idag kostade på sin tid. 1000 kr. till så har man en 17" CRT som är behaglig att använda.
 
Sv: vad är mind dator värd?

Jag hävdar runt 1000:- snarare, lägger man ut den som komplett paket installerad och färdig så kommer den bli såld direkt (får ofta gamla kunders datorer när de byter upp sig så).
 
Sv: vad är mind dator värd?

Ingen människa med förståndet i behåll betalar tusen spänn för den.

Sen å andra sidan, de allra flesta som köper datorer har ju noll koll och är lätta att lura. :crazy:
 
Sv: vad är mind dator värd?

Brukar lägga ut datorer i den stilen för 1000:-/st.
Och då brukar man bli av med dem direkt. En natt för 2 veckor sen satte jag ut 2dator motsvarande den här, kl 11 dagen efter var de sålda. Värdet är vad folk är beredd att ge...

Edit: Renkött, inte Vilse....
 
Sv: vad är mind dator värd?

Äh, tusen spänn känns väl rimligt med skärm och iaf 40gb hårddisk. Inte "billigt" men knappast hutlöst heller.
 
Sv: vad är mind dator värd?

40 GB säljs inte ens längre så den har ju ett par år på nacken, speciellt om den sitter i en 500 = slitage. Äldre skärmar är det ju lite si och så med.

Hade inte lagt tusen spänn på en sådan :crazy: och känner ingen annan som skulle ha gjort det heller. Men vi är kanske bara snåla. :D
 
Sv: vad är mind dator värd?

Det är väll inte intressant... Lägger ut annonserna på blocket...
1000:- är ett lagom pris då folk köper för det utan att pruta.

//Renkött
 
Sv: vad är mind dator värd?

vilse skrev:
Det är väll inte intressant...
Jag tycker det är intressant.

Det finns ju människor som lägger 3000 på en begagnad vadsomhelst-som-är-såååååå-förraförra-året när de kan få en helt ny för samma pris.

Det säger en del om hur insatt man är.

Samma sak när folk försöker sälja sina SÅ-90-tals! för extrema överpriser.

Säger också en del om hur insatt man är eller hur insatt man tror sig vara.

:crazy:
 
Sv: vad är mind dator värd?

Alltså, det är mina kunders datorer som de slänger ut som jag säljer vidare på blocket. Så hur insatta mina kunder är har väl inte med saken att göra?

Vill folk betalla ett pris är det väl upp till dem? Man får inte vara dum när man ska sälja :p

/Renkött
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har börjat tröttna rejält på min nuvarande bärbara dator och behöver/vill köpa mig en ny. Jag har för nuvarande en Lenovo G710...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: Squie
·
B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 960
Senast: BonnieS
·
IT & mobiler Jag har bestämt mig till 99% nu att köpa en ny stationär dator. Funderade på Macmini ett tag, men har kommit fram till att fortsätta med...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: tim
·
S
IT & mobiler Någon kunnig som kan hjälpa mig att föreslå några datorer att köpa för att spela nya sims 3? Jag är helt grön på vilka processorer som...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: smultronsaft1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp