Vad är Halmbriketter ?

ankic

Trådstartare
Här uppe är det svårt att få tag i halm ,såg en annons på bl#c#et då jag letade efter halm , dom sålde halmbriketter,Men vad är det ,går det att fodra med?

Sv: Vad är Halmbriketter ?

Ingen som hört talas om halmbriketter:confused: Kanske man inte kan fodra med det

Det har funnits Alfa-kuber förrut på GG. Suveräna att ge till smala hästar. Skulle vilja få tag på dem igen.:(
Halmbriketter har jag aldrig hört talas om.

Har sett det hos en foderleverantör (ligger på blocket.se under Malmö, ingen bild).

Också lite nyfiken, men jag tycker det verkar DYRT.

Kanske är såna man ska elda med (värma upp huset) "våran" foder leverantör säljer även värmepellets. Halm vet jag att vissa bönder eldar med.

Ja det är till för att elda med inte att använda till hästar.

La ut en länk till annonsen, där annonseras det som alternativt strö till torv och spån, så nog säljs det som strö till hästar alltid.

Det har funnits Alfa-kuber förrut på GG. Suveräna att ge till smala hästar. Skulle vilja få tag på dem igen.:(
Halmbriketter har jag aldrig hört talas om.

sånna fick hästarna r jagjobbade i usa ist för hö. mkt lättsamt

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 907
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: AbCdE
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 470
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka