Vad är grejen?

SusieQ

Trådstartare
Har undrat ett tag nu och jag fattar verkligen inte.

Fanta lanserade för inte så längesedan en "ny smak" orange, som de kallar den godaste Fantan någonsin. Det är här jag inte hänger med, så länge jag vet (~30 år) har Fanta varit apelsinläsk och om jag förstått allt riktigt är den "nya smaken" just det, apelsinsmak.

Vad är det då som är så nytt och fantastiskt med att de gjort en apelsinsmak som de kallar för det engelska ordet för apelsin (orange)?
Är det jag eller smaksättarna på Fanta som är tröga. Kan någon förklara grejen med den "nya" fantastiska Fantasmaken? Jag dricker inte läsk själv men man undrar ju vad som är grejen...

Dagens ilandsproblem nr.1, verkligen!
 
Sv: Vad är grejen?

Ingen aning, jag hade mejlat deras kundtjänst och frågat. Nog större chans att någon därifrån kan svara.
 
Sv: Vad är grejen?

Jag som jobbar med läsk har märkt att den har blivit väääldigt gul mot tidigare då den var orange, annars vet jag inte skillnaden, också undrat.
 
Sv: Vad är grejen?

Fanta orange har ju alltid varit deras populäraste smak, som jag förstår det är att dom bara "förbättrat" smaken lite. men jag kände då ingen som helst skillnad, mest bara ett knep för att öka försäljningen skulle jag tro
 
Sv: Vad är grejen?

Jag har för mig att Fanta inte tidigare har innehållit "riktig" apelsin, det har varit konstgjorda ämnen och färgämnen. Så vad jag förstår innehåller "nya" Fanta Orange riktig apelsinjuice (plus en massa annat såklart).
 
Sv: Vad är grejen?

*KL*

Var det inte så att den gamla Fantan innehöll ett gult färgämne som inte längre är tillåtet att ha i livsmedel? Därav en lite annorlunda färg på den "nya" Fantan.
 
Sv: Vad är grejen?

svarar alla.

Ok, det är alltså ingen större skillnad mest PR, typiskt...:meh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 493
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp