Vad är erat mål som amatörer?Vilket går i första hand....

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare stally
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vad är erat mål som amatörer?Vilket går i första hand....

Är det beroendeframkallande..... :rofl:

Ja tugga grus du bara :p

martha skrev:
Jag har ju haft så många hästar under årens lopp...ibland är det bä och ibland bu....en del riktigt kapabla rackare har jag haft....samt många "lusar"...men en del av hästarna har ju ett felfritt lopp med pengar varit en framgång och ett P21 lopp varit som att vinna elitloppet.....beror ju på vad det är för en häst...men såna vill jag inte hålla på med längre....om inte mina hästar tycker det är kul så tycker inte jag det heller....

Jag vinner gärna i p21 och är glad för matlappar :banana: .....förr (när man inte själv tränade sina hästar) hade vi större krav på prestationer och stora ärofyllda lopp, men ju längre man håller på dessto mer ödmjuk blir man och man kan glädjas åt "små" saker och individuella "bragder". :)

Att se en positiv utveckling både på det mentala och fysiska planet kan vara en seger i sig även om det kanske bara handlar om träning.

Att se glädjen och stoltheten hos små amatörer som vunnit ett p21-lopp kan röra mig till tårar.....kanske är det ett skitlopp för många men för ägaren, tränaren och hästen kan det vara en stor dag.
För hästen känns det nog lika kul att få sätta nosen först i ett litet lopp (med krafter kvar) än i ett stort lopp.

Vi amatörer har ju oftast bara en eller ett par hästar som dessutom är familjemedlemmar och då får man försöka förvalta det man har väl och lägga ribban på rätt höjd för hästen.

När det gäller hästar som uppenbarligen inte vill springa håller jag med om att de ska få slippa, men även medelmåttor kan ju tycka det är kul.....även om de inte får vara med i de högre klasserna.

Jag gillar bredden i travsporten.....stora och små omvartannat och folk av alla de slag trivs och har kul tillsammans.....det vore synd om bredden försvinner och det bara finns kvar en elit. (personlig åsikt och ingen kritik mot folk som tycker annat)

Senast ändrad av en moderator:

Du får inte missförstå mig...jag har också varit själaglad för P21 segrar...MEN då vill jag inte bli kvar i P21 träsket...(som många blir) .... de hästar som inte "håller måttet" för mig o min filosofi säljer jag till folk som är mer än nöjda med deras resultat..det innebär ju att hästen får det bättre hos nån annan som inte lägger ribban högt...Jag har haft så många hästar under årens lopp som inte är "nåt att ha" så jag orkar bara inte lägga ner så mycket energi och arbete längre på hästar som förmodligen aldrig kommer att bli annat än matlappsjägare....jag är alldeles för mycket tävlingsmänniska själv för det. Jag har som gått ur det stadiet då dessa hästar nästan ta kål på¨en både psykiskt o ekonomiskt och då är det inte kul längre......om jag ger allt jag kan ge , då vill jag att hästarna också ska göra detta....det finns hästar som kan men inte vill, sen finns det dom som vill men inte kan...den sista kategorin gillar jag mer än den första...men det KAN vara enkelt o okomplicerat om man har en häst som har kapaciet och VILL tävla..

Sån är jag i stora drag( att jag sen har kvar en massa hästar i "onödan" hemma är en annan femma :D ) Men det är klart bra att det finns folk med olika ambitioner...min filosofi är att en häst som gillar att tävla blir en bra häst hos mig, kan den inte eller vill den inte så mår varken jag eller hästen bra. Att välja häst utefter sig själv är den bästa kombinationen, och det får man resultat på...:bow:

Tenacious......han hade krånglat både 3 o 4 års säsongen med bara "omotiverade" galopper...hade 9.100 på sig när han årsdebuterade i april som 5 åring...där KÄNDE jag att det fanns det jag sökte och efter många bedrövelser så patella opererade jag honom och sen sprang han in det han tjänat....HAR hästen nåt jag känner finns anledning att lägga ner tid på...så får dom den tiden...för egen som en spik är jag när jag sätter den sidan till :D

lsz skrev:
Jag vinner gärna i p21 och är glad för matlappar :banana: .....förr (när man inte själv tränade sina hästar) hade vi större krav på prestationer och stora ärofyllda lopp, men ju längre man håller på dessto mer ödmjuk blir man och man kan glädjas åt "små" saker och individuella "bragder". :)

Att se en positiv utveckling både på det mentala och fysiska planet kan vara en seger i sig även om det kanske bara handlar om träning.

Att se glädjen och stoltheten hos små amatörer som vunnit ett p21-lopp kan röra mig till tårar.....kanske är det ett skitlopp för många men för ägaren, tränaren och hästen kan det vara en stor dag.
För hästen känns det nog lika kul att få sätta nosen först i ett litet lopp (med krafter kvar) än i ett stort lopp.

Vi amatörer har ju oftast bara en eller ett par hästar som dessutom är familjemedlemmar och då får man försöka förvalta det man har väl och lägga ribban på rätt höjd för hästen.

När det gäller hästar som uppenbarligen inte vill springa håller jag med om att de ska få slippa, men även medelmåttor kan ju tycka det är kul.....även om de inte får vara med i de högre klasserna.

Jag gillar bredden i travsporten.....stora och små omvartannat och folk av alla de slag trivs och har kul tillsammans.....det vore synd om bredden försvinner och det bara finns kvar en elit. (personlig åsikt och ingen kritik mot folk som tycker annat)

:bow: :bow: :bow:

bulan skrev:
Ska in tidigt imorgon, ska bli kul att se om de har lagt på ny sand sen i onsdags så jag får FRUKOST :D

Åhh, nu får jag trav-abstinens... Saknar allt!! :cry:

Nej nej .....jag missförstår dig inte och för min del får folk ha precis vilka mål som helst :D .

Det är ju det som ÄR bredden.....olika tankar, mål och krav :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka