S
stally
Sv: Vad är erat mål som amatörer?Vilket går i första hand....
Är det beroendeframkallande.....
Ja tugga grus du bara
Är det beroendeframkallande.....
Ja tugga grus du bara
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
martha skrev:Jag har ju haft så många hästar under årens lopp...ibland är det bä och ibland bu....en del riktigt kapabla rackare har jag haft....samt många "lusar"...men en del av hästarna har ju ett felfritt lopp med pengar varit en framgång och ett P21 lopp varit som att vinna elitloppet.....beror ju på vad det är för en häst...men såna vill jag inte hålla på med längre....om inte mina hästar tycker det är kul så tycker inte jag det heller....
lsz skrev:Jag vinner gärna i p21 och är glad för matlappar .....förr (när man inte själv tränade sina hästar) hade vi större krav på prestationer och stora ärofyllda lopp, men ju längre man håller på dessto mer ödmjuk blir man och man kan glädjas åt "små" saker och individuella "bragder".
Att se en positiv utveckling både på det mentala och fysiska planet kan vara en seger i sig även om det kanske bara handlar om träning.
Att se glädjen och stoltheten hos små amatörer som vunnit ett p21-lopp kan röra mig till tårar.....kanske är det ett skitlopp för många men för ägaren, tränaren och hästen kan det vara en stor dag.
För hästen känns det nog lika kul att få sätta nosen först i ett litet lopp (med krafter kvar) än i ett stort lopp.
Vi amatörer har ju oftast bara en eller ett par hästar som dessutom är familjemedlemmar och då får man försöka förvalta det man har väl och lägga ribban på rätt höjd för hästen.
När det gäller hästar som uppenbarligen inte vill springa håller jag med om att de ska få slippa, men även medelmåttor kan ju tycka det är kul.....även om de inte får vara med i de högre klasserna.
Jag gillar bredden i travsporten.....stora och små omvartannat och folk av alla de slag trivs och har kul tillsammans.....det vore synd om bredden försvinner och det bara finns kvar en elit. (personlig åsikt och ingen kritik mot folk som tycker annat)
bulan skrev:Ska in tidigt imorgon, ska bli kul att se om de har lagt på ny sand sen i onsdags så jag får FRUKOST