Vad är erat mål som amatörer?Vilket går i första hand....

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare stally
  • Startdatum Startdatum
S

stally

För oss har det blivit starka hästar med så lite utrustning som möjligt.Vad det gäller denna häst så har det fungerat hitills,även om han inte blir någon världsstjärna.

I senaste starterna plockade vi bort tungbandet,satte på en ridhäst achengrimma, tog bort käken,lättade balansen.det verkade ju fungera.

Framför allt så är det de 2första gångerna som han inte slagit sig på bakkotorna!!

Och det ni,kändes som att bli placerad i elitloppet :bump:

snygg.bmp

Sv: Vad är erat mål som amatörer?Vilket går i första hand....

Målet är en hel och löpsugen häst.... inte helt unikt kanske :D :angel:

Vill ha det så "naket" som möjligt (mest för att kunna upptäcka små "varningar" i tid)....vill inte sätta på hjälpmedel ex. murphy, stänger,springrem osv innan jag kollat upp ordentligt om "problemet" beror på någon begynnande hälta eller annat.....inte heller det helt unikt :D :angel:

Mitt mål på det personliga planet är att skaffa mig mer rutin och bättre självförtroende inom tävlingsbiten.

Viktigt för mig i vardagen är att hästen ska få vara häst så mycket som möjligt. Daglig utevistelse, stora rasthagar, hagkompisar, mycket grovfoder och kraftfoder fördelat på 4 ggr/dag....inte så unikt det heller .. :D

Senast ändrad av en moderator:

Det viktigaste målet just nu känns som att få tvååringen trygg och säker och att bygga upp den grund hon förhoppningsvis ska kunna springa på i åtta år... :banana: :banana:

stally skrev:
För oss har det blivit starka hästar med så lite utrustning som möjligt.Vad det gäller denna häst så har det fungerat hitills,även om han inte blir någon världsstjärna.

I senaste starterna plockade vi bort tungbandet,satte på en ridhäst achengrimma, tog bort käken,lättade balansen.det verkade ju fungera.

Framför allt så är det de 2första gångerna som han inte slagit sig på bakkotorna!!

Och det ni,kändes som att bli placerad i elitloppet :bump:

snygg.bmp
Det lät precis som du beskrev Leffe B. exakt samma ändringar har vi gjort på han i år! 193,000kr insprunget efter det!! mitt mål är att få till lugna o harmoniska hästar och såklart främsta målet är att komma till KVAL:d

Mitt främsta mål är att hästarna ska gå runt sig ekonomiskt. För att komma till detta måste man givetvis ha friska, fräscha och glada hästar, och kanske också en gnutta sunt förnuft istället för att, t.ex, harva på med en sjuåring som gjort 40 starter och inte sprungit in en enda krona ;)

att både jag och hästarna ska tycka det är roligt,och att köra in så mycket pengar som möjligt :D .

Till alla,det känns som bukehästar har det bra med sina amatörer!!! :bow:

Och att vi kan sammanfatta det hela med att:

Vi vill ha,glada löpsugna hästar,som från unga trygga hästar,skall hålla länge!
Med mental träning av oss själva,Skall vi skaffa oss självförtroende på tävlingsovalen.

De ska gå med så lite vikt och utrustning som möjligt,för att helst tjäna så mycket att de drar runt verksamheten.

Framförallt skall vi ha kul tillsamans!! :banana:

Kom med mera mål!Har de infriats,och hur har vi som Ninas apache och Leffe B,lyckats?

Fick hem min pålle som en spillra av sig själv för ganska precis 1 år sedan. En ordentlig gb skada :cry:
Mitt mål då var att få honom hel och fräsch och eventuellt tillbaka i träning igen....
Det slutade med att jag själv fick överta träningen och utrusta mig med licens :D
Nu är det nya mål....
Vi tränar och har roligt och förhoppningsvis tjänar vi nån krona på vägen samtidigt som vi lär oss massor (och med vi menar jag mig själv och hästen :smirk: )

stally skrev:
Till alla,det känns som bukehästar har det bra med sina amatörer!!! :bow:

Och att vi kan sammanfatta det hela med att:

Vi vill ha,glada löpsugna hästar,som från unga trygga hästar,skall hålla länge!
Med mental träning av oss själva,Skall vi skaffa oss självförtroende på tävlingsovalen.

De ska gå med så lite vikt och utrustning som möjligt,för att helst tjäna så mycket att de drar runt verksamheten.

Framförallt skall vi ha kul tillsamans!! :banana:

Kom med mera mål!Har de infriats,och hur har vi som Ninas apache och Leffe B,lyckats?
Äh, vad snackar du om? Vaddå kul tillsammans??
I år är året den där förbaskade Morrhoppan till limburk ska få ordning på tassarna och göra matte till miljonär!
cheeky-smiley-005.gif
:angel:

Humelibumlan skrev:
Äh, vad snackar du om? Vaddå kul tillsammans??
I år är året den där förbaskade Morrhoppan till limburk ska få ordning på tassarna och göra matte till miljonär!
cheeky-smiley-005.gif
:angel:

:rofl: Ja, ni är väl på god väg.......hon var ju fin på Solvalla sist :idea:

Jag som inte ens har en travhäst att starta än?? Men jag vill ha en och har som mål att ta b-tränarlicens. Sen kanske mer .. Och att våga köra vagn med fart :D

Spillror är det mest tacksamma man kan ta sig ann!!

Och ser du vad gott det leder till,du måste ta licens!!KUL!! :bump:

Lycka till,och var nogrann med att raportera till oss hur det gå!! :bow:

Licensen är grejad sedan 2 april (vilken tir att det inte var den 1:a)
Nu är det snart kval i sikte.... :angel:
Bara jag slutar fega :o

lsz skrev:
:rofl: Ja, ni är väl på god väg.......hon var ju fin på Solvalla sist :idea:
Men fin gör mig inte rik, speciellt inte när hon ger de andra hästarna 40m försprång
cheeky-smiley-022.gif
;) :p

Alltså,MORRHOPPA!!Upprörande,du måste ändra attityd!Stackars lilla Hummael kräver fjäsk!! :bump:

Läste idag att Ludde inte gillar hästar man behöver fjäska för,skicka inte dit Hummel,hon kräver respect!! :bow: Och kärlek :love: :love: :love:

stally skrev:
Alltså,MORRHOPPA!!Upprörande,du måste ändra attityd!Stackars lilla Hummael kräver fjäsk!! :bump:

Läste idag att Ludde inte gillar hästar man behöver fjäska för,skicka inte dit Hummel,hon kräver respect!! :bow: Och kärlek :love: :love: :love:
Jag gör ju inget annat än fjäskar :mad: ;)

Tror knappast Humlan skulle trivas hos Ludde.... 2 veckor sen skulle hon aldrig mer beträda en bana utan draghjälp från traktorn, Humlan är en studie i att be hästen snällt och hoppas hon vill/har lust och inget bättre för sig ;) :angel:

Mmm mina rara hästarbyter ju tränare med jämna mellanrum.. har nu 11 gulle GRISAR jag rider *ler*
1. treår, ej kvalad. rider för att lära sig att man har 4 ben på kroppen :angel: .
2.4åring, ny inriden, rätt yr märr. Ska ha lite miljö ombyte i skogen :D
3. En kille som ridits i både trav o galopp under en konvalicent tid. Har nu gått å vunnit V65 såmamma blev stolt... ska väl vinna mera :banana: o ridas för skojjs skull, två tjejjer har tagit licens kompl på han
4. En märr som ska få variation då hon bara kniper i vagn, nu står hon o vilar.
5. En som startade i helgen och börjar tappa poäng, ska få "testa nåt nytt". Ridit 1ggn ännu bara :p
6.En stor o stark Fransk märr (höhö) Vill ha till monté övertalning pågår :D Annar rider mycket i form och har skojj i skogen.
7. Märr som är hetare än en spis :mad: vi jobbar på att coola ner, vilket börjar g bra. övertalning pågår för monté här med :d
8. 4årig fd konvalicent som är YR på alla vis, han vet hur man har alla benen i luften samtidigt :devil: min livs utmaning, om han inte tar livet av mig...
9. Pållen som nu gått över till bara vagn efter vunnen guld-div och hormonerna sprutar ur öronen så han hellre jagar märrar när jag sitter på ryggen :mad: :angel: Ska återuppta ridningen när "hormon-perioden" är över :D
10. Skogs mulle, luffar mellan loppen i skog o mark. :d
11. liten flicka som för omväxling jogas lite o går i skogen m sadel.

Får väl se, målet är att få nån till monté.. Men det är inte så lätt hahaaaa

Jag vet att Humlan skulle vara en favvo till mig :love:

Fjäsk är ett bra och billigt hjälpmedel ;)

stally skrev:
Jag vet att Humlan skulle vara en favvo till mig :love:

Fjäsk är ett bra och billigt hjälpmedel ;)
Klart hon skulle, hon är ju allas gulle gris :angel:
Höll på att avpollitera min kompis näsa idag, eftersom hon stod framför Humlan o talade med bäjbis språk- Humlan avskyr bäjbis språk :devil:

Men nu glömde jag gammel gubben.
Min kompis häst som jag rider monté på då hon tycker att hon är för tung!?!(hon har licens o rider själv...) :D Han är 11 sommrar och har vart ute på foder som ridhäst sen i feb då vi blev dist :o i ett b-lopp :cool: . Han kommer hem i kväll och skall sättas igång och kanske ut o busa i nåt lopp :D Är rätt spec. snabbloppare som har haft dålig kondis(ägarens brist på träning, och övertro på hagens effekter hehe) och älskar att springa fortast. :p Ägaren ska väl träna på lite så får vi se om vi kommer ut i nåt kort lopp med våra 2 poäng :rofl: :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka