Nä, inte till maten i varje fall (inte annars heller eftersom jag i princip aldrig dricker något med alkohol i)Då slösar du ju åtminstone inte på vin
Fast i en sås kan vin ibland göra sig förstås.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, inte till maten i varje fall (inte annars heller eftersom jag i princip aldrig dricker något med alkohol i)Då slösar du ju åtminstone inte på vin
Jag tänker att det är en gradskillnad mellan att gilla kvalitet och att anse att en artikel från en matskribent är en nyhet. Jag äter också för att överleva, men inte bara.För mig är maten väldigt viktig, det behöver inte vara så exklusivt, nästan tvärtom för jag tycker om enkel mat men jag vill ha den allra bästa kvaliteten som går att uppbringa. Man skulle nog kunna kalla mig gourmet men en hobby är det inte, mat är grundläggande.
För mig kan tex att ha hund delas in i tre nivåer.
De som "bara har hund" sällskapshunden är en del av familjen men inte så mycket mer, man kanske går nån valpkurs eller så.
Hund som hobby där man går kurser, läser på ordentligt, är insatt i mentalitet osv Man lägger liksom ned lite mer tid och intresse.
Hund som livsstil, det är de där som lägger hela sin fritid på att ligga som sökfigge i en skog, de som kliver upp klockan 04.30 för att köra drag innan det blir för varmt och som kuskar land och rike runt på agilityttävlingar eller utställningar, som lägger upp arbetslivet så att det passar med avelsplanerna och där hela bostaden liksom präglas av "hundliv" och svårligen ser någon poäng att umgås med någon utan hund.
Du glömde en kategori, de som använder sin hund för bruksändamål, de kan såklart ibland falla under någon av kategorierna du nämner men många gör inte det.För mig kan tex att ha hund delas in i tre nivåer.
De som "bara har hund" sällskapshunden är en del av familjen men inte så mycket mer, man kanske går nån valpkurs eller så.
Hund som hobby där man går kurser, läser på ordentligt, är insatt i mentalitet osv Man lägger liksom ned lite mer tid och intresse.
Hund som livsstil, det är de där som lägger hela sin fritid på att ligga som sökfigge i en skog, de som kliver upp klockan 04.30 för att köra drag innan det blir för varmt och som kuskar land och rike runt på agilityttävlingar eller utställningar, som lägger upp arbetslivet så att det passar med avelsplanerna och där hela bostaden liksom präglas av "hundliv" och svårligen ser någon poäng att umgås med någon utan hund.
Systemet går ju säkerligen att applicera på många andra intressen. Ta dykningFör mig kan tex att ha hund delas in i tre nivåer.
Du glömde en kategori, de som använder sin hund för bruksändamål, de kan såklart ibland falla under någon av kategorierna du nämner men många gör inte det.
Nej jag håller med, jag kan inte heller relatera till folk som inte har intressen. Vad gör dom? Ser på teve? Helt obegripligt och fullständigt ointressant att umgås med såna...
Detta känns ju lite onödigt hårt? Ja, jag tog åt mig.
Mina vänner verkar tycka det är intressant att umgås med mig trots brist på intressen tack och lov.