Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En Flux Beambox här
Vad har ni för hobby? Tror ni det säger något om er? Tror ni andra tänker på ett visst sätt om personer med er hobby? Känner ni igen känslan som jag fick inför den här Ferrarin och även den orangea mustangen på bild- att wow, så VACKER, så grymt otroligt underbart vacker och den där villhöver jag otroligt mycket?
Vad betyder er hobby för er? Hur skulle ert liv se ut utan? Finns det människor HELT utan någon form av intresse/hobby?
Lastbil! Gud vad roligt! Har du en egen som du kör runt med eller kör du bara på körskolan?Jag har svårt att veta skillnaden på hobby, vana, tidsfördriv och livsstil faktiskt Mina hobbyer har nog störst värde för mig i form av att de distraherar mig från min ångest och dödslängtan. Ju mindre jag har att sysselsätta mig med ju mer aktivt tänker jag på döden. Jag har verkligen ingen förståelse för de som säger att de inte har nån hobby, vad gör dessa människor av sin tid?! Det måste ju finnas Nånting som intresserar en, om man inte är allvarligt deprimerad?
Jag har häst, hund, tränar kondition/styrka och kör lastbil (ja det är inte mitt jobb).
Häst har jag numera mest av gammal vana. Det har varit min stora passion, men jag har ingen gnista längre. Däremot orkar jag inte ta tag i att sälja, jag är ambivalent kring tanken på vad jag skulle göra istället. Så jag har den i ett fullservicestall och låter tiden gå medan jag känner efter och jag rider några dagar i veckan av plikt. Saknar det inte en minut när jag tex är bortrest. Ja jag borde lägga ner det, men jag orkar inte ta tag i försäljningscirkusen
Hund är mitt sällskap. Den är med mig överallt. Hade träningsambitioner där med och gick mkt kurser när hon var valp och unghund. Sen blev hon sjuk och fick magproblem vilket förtog lust och möjligheter till träning. Nu är hon bättre men jag har tappat lite driv där med. Är nöjd med att ha en sällskapshund och det är hon med, så länge jag inte tvingar henne att motionera för mkt
Träning gör jag mest för att hålla vikten, se snygg ut och hantera ångest. Oavsett vad som är det primära syftet så är det nåt som gör mig mindre neurotisk och det är av godo. Tänker att alla mår bättre av att röra på sig. Dessutom kommer min hund ut och rör på sig också.
Lastbil är det senaste nörderiet i mitt liv. Jag älskar det. Tog alla körkort på fritiden och har precis gått en utbildning så jag även får köra yrkesmässigt. Ser det som en sysselsättning som kanske kan funka som extrajobb. Vill dock inte sluta med mitt yrke så det blir svårt att hinna med båda, så jag hoppas istället jag kan köra på somrar och lediga veckor under året.
Lastbil! Gud vad roligt! Har du en egen som du kör runt med eller kör du bara på körskolan?
Yay! Vad kul med någon fler som är F1-nörd! Jag fastnade efter första säsongen av Drive to Survive på Netflix och nu är racehelger heliga hemma hos oss! Där emellan lyssnar jag på poddar, följer teamens sociala medier etcAnnars är faktiskt Formel 1 en "hobby", om man nu kan klassa en hobbys om något man inte utövar utan mer bara ett intresse, något som man följer slaviskt Jag älskar formel 1-välden och tycker den är superintressant och ägnar rätt mycket tid åt att titta på träningar, kval och race. Folk brukar tycka att det är väldigt, väldigt otippat när jag berättar det.
Men vad roligt!! Jag känner igen hela din beskrivning till punkt och pricka. Jag började kolla eftersom min sambo varit intresserad länge, tyckte dock inte det var jätteroligt innan jag precis som du såg drive to survive. Det gav ju helt annan inblick! Och precis som du lyssnar jag en hel del på poddar och följer dem på sociala medier osv. Och helgerna planeras utefter racenYay! Vad kul med någon fler som är F1-nörd! Jag fastnade efter första säsongen av Drive to Survive på Netflix och nu är racehelger heliga hemma hos oss! Där emellan lyssnar jag på poddar, följer teamens sociala medier etc
Utöver F1 så roar jag mig med att spela golf (har precis börjat spela och är mer utanför banan än jag borde.. ), spela Padel ett par gånger i månaden med kompisar och styrketränar några ggr/vecka. Men det är golf & F1 som jag räknar till hobbys, resten är mer måsten för att må bra
Sen tycker jag det är kul att teamen mer och mer nyttjar sina sociala medier, älskar när Mercedes driver lite mer sig självaMen vad roligt!! Jag känner igen hela din beskrivning till punkt och pricka. Jag började kolla eftersom min sambo varit intresserad länge, tyckte dock inte det var jätteroligt innan jag precis som du såg drive to survive. Det gav ju helt annan inblick! Och precis som du lyssnar jag en hel del på poddar och följer dem på sociala medier osv. Och helgerna planeras utefter racen
Som grädde på moset spelar jag också golf Men det har tyvärr inte blivit så mycket de senaste åren.