K
Kanin
Hej i de flesta medryttar eller hästar säljes annonser står det kräver rutinerad ryttare. Men hur vet man att man är det? Vad tycker du är en rutinerad ryttare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En rutinerad ryttare för mig är en som vet hur man löser dagliga problem med hästen, som kan rätta till fel, och som kan avgöra om hästen mår bra eller inte. Själv skriver jag inte rutinerad, utan använder häst och djurvana istället, framförallt därför att jag anser att det är viktigare att kunna hantera och sköta hästen än att kunna rida den. Ridningen kan man lära sig snabbare och effektivare än "hästblicken".
En rutinerad ryttare för mig är en som vet hur man löser dagliga problem med hästen, som kan rätta till fel, och som kan avgöra om hästen mår bra eller inte. Själv skriver jag inte rutinerad, utan använder häst och djurvana istället, framförallt därför att jag anser att det är viktigare att kunna hantera och sköta hästen än att kunna rida den. Ridningen kan man lära sig snabbare och effektivare än "hästblicken".
en som kan rida mkt bråkiga hästar, dvs de som sticker, bockar stegrar mm och är bråkiga i annan hantering.
Detta var det bästa jag läst på länge.....och jag har läst mycket från många olika sidor och inlägg med åren.
Äntligen någon som lägger vikten på hästens välbefinnande framför "den korrekta ridningen". Att kunna "avläsa" hästens mående är nästan den största biten av att ta ansvar......
Fram för fler såna som dej.......ni växer inte på träd precis