Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är som ett långt dike med svagt sluttande sidor, eller hur man ska säga. Du hoppar ofta först ett hinder, landar i nerförsbacke, tar ett eller två galoppsprång, hoppar ett hinder "på botten av diket", tar ett eller två galoppsprång till som går uppför, och hoppar ut ur pullvermangraven igen.
Ja, för jag undrade varför det kunde heta så. Hinder får ju oftast namnen efter något liknande, t ex svinrygg. Men det kanske var ett sånt knepigt hinder att 99,9% av alla ryttarna trillade av och pulvriserades .
Där står det också pulvermangrav! Rätt eller fel? Sök på pulvermangrav på google, och du får massor av träffar! Pullerman/Pullermanngrav ger inga träffar... Vad namnet kommer utav vet jag däremot inte, kanske hette "gubben" "Pulverman" istället?
Här är en bild på en pulvermangrav, Devils Dyke, på Hickstead-banan.
Beskrivningen av hingret är:
a: 4 feet 9 ins Rustic Vertical
b: 4 feet 9 ins Rustic rail over water
c: 4 feet 8 ins Rustic Vertical uphill
Min tränare sa att det var en gång en gubbe som hette Pullerman i efternamn trillade av och dog i ett sådant hinder, sen dess har det hetat pullermangrav.
grav bara för att hindret blev hans grav, han dog ju när han trillade av hästen i ett sånt hinder.
vet dock inte hur mkt sanning det är i denna historien, men han sa att det var så. Kan säga att tränaren inte direkt är typen som sprider lögner, och att han är väldigt välkänd.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.