Vad är detta?

Sv: Vad är detta?

Yeapp, han var teamleader för Norska landslaget i Youth Cup i USA.

Så de där töserna är/var Norges Ungdomslandslag i AQHA Youth Worldcup.

Sv: Vad är detta?

Japp det har han och det är de Norska tjejerna som åkte till AQHA Youth World Cup förra året.
Sverige hade också et lag och om det kan du läsa på Svenska Quarter sidan och för dem var jonna Gullberg Coach. Danmark, Tyskland och de flesta Europeiska länder hade lag förra året och nästa gång går evenemanget i Canada om jag inte kommer ihåg fel.

Alla länder tar ut ett lag som åker över och får lära sig massor om western och quarters. Och det hela avslutas med lite tävlingar i de olika diciplinerna. Arrangörslandet fixar hästar till alla och alla tävlar på dessa lånade hästar som ju är över 100 stycken.

Monke:)

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 935
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 885
Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 331
Senast: kryddelydd
·
Western Jag skulle behöva lite hjälp. Min son som är 8 år har varit med på två stycken prova på-tävlingar i western med sin ponny och är helt...
Svar
16
· Visningar
2 815
Senast: djezima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025