Vad är detta nu då?

M

Mahogny

Hej!
Min häst som i 5 dagar nu stått i en rätt sandig/grusig hage har lyckats med detta. Jag har varit bortrest och min familj har tagit hand om henne. Hon har inte blivigt riden under de 5 dagarna. Hon har aldrig haft något liknande. Hon har alltid gått barfota. Hon såg inte ut så här när jag åkte, inte den minsta antydningen heller.

Vad har hon hittat på och hur ska jag göra nu? Hon är inte ömfotad. Skor undviker jag i det aldra längsta. Hon rör sig inte stel eller konstigt bak. Ser faktiskt ingen skillnad i rörelse mönstret.(longerade och tömkörde henne precis)

Här är lite bilder:
DSC01157.jpg

DSC01159.jpg

DSC01165.jpg

Fort. i nästa inlägg

Sv: Vad är detta nu då?

DSC01162.jpg

DSC01160.jpg

DSC01165.jpg

DSC01170.jpg

Efter longering (ingen skillnad)

DSC01220-1.jpg

Hoppas på svar:bow:

//Ida

Skulle ni ridigt hästen? Jag har bytat hage kan jag tillägga till en med gräs.

Puttar

Den hoven reagerade jag också på när jag kikade på bilderna igår. Annars kan inte jag heller se något speciellt?

Om den stått i grus/sand hage som är lite lösare så har det troligtvis slipats bort lite på ballarna. Grus nöter ju mer och har hoven sjunkt ner också så kommer ballarna ner i gruset. Det är min gissning iaf.

Svar till alla. Jo det är liksom ner "nött" på ballarna typ. :confused:
Hon verkar inte ha ont av det men jag undrar vad man kan göra åt det mer än att byta hage. Jo shit va hoven såg ojämn ut där:eek: men det är den verkligen inte. Finns ju antal fler bilder på samma hov så.. bara en dålig bild..

Men skulle ni ridigt hästen? Jag vet inteom jag vågar riktigt. Tänk om hon har ont och matte bara är dålig på att se det..:o

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 781
Senast: AbCdE
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 071
Senast: muslidag
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 386
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Har i samråd med veterinär och hovslagare låtit min häst stå på box nu i ca 5 dagar. Det hela började med stelhet och vinglig gång i...
2
Svar
22
· Visningar
3 352
Senast: lillaphu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31