Vad är detta för sadel?

attempt

Trådstartare
Kan någon hjälpa mig och tala om vad detta är för sadel?
Alltså, trail, raining, pleasure eller annat..

lskad.jpg

Sv: Vad är detta för sadel?

titta runt hela sadeln om du hittar något märke eller liknande, då kan det vara lättare att lista ut...

Jag ska kolla det idag, det står 16 eller något. Men är dte storleken på sitsen eller?

jo, antagligen är det 16" sits... se om du hittar något mer...

Om det är en trailsadel så vore det toppen, dte är nämligen det jag ska träna framöver..

En sån har jag haft!! Det var min första westernsadel för ca 5 år sedan!! Det är en blue ridge trail sadel. När sadelmodellen kallas trail så är den till för ridning i många timmar i skog och mark och har inget med grenen trail att göra, vilket jag trodde när jag började rida western. (hoppas att jag inte grusade några drömmar, men du kan träna trail i vilken sadel som helst) Det var en bra första sadel om man inte vill betala hutlöst med pengar i början. Jag betalade 5500:- i nypris för min, vad kostade din om man får vara nyfiken? Min sålde jag för 4500:- till en som har den än, och den är fortfarande hyffsad i skick.

Ojsan, vad kul att äntligen få veta vad det är för någon. Det kanske är din gamla älskling, hehe.. Vi kommer ju från samma landskap. :) Jag har inte köpt min än, utan lånar den bara utav de som jag ev ska köpa den av. Men jag ska ge runt 4000 för den tror jag. (den kostade runt 5-6000 ny)

Tror inte att det är samma, min var strl 15,5" i sitsen. Jag hade nog prutat lite på priset. (nästan alla sätter pris med prutmån) Men 4000:- är inte dyrt. Hoppas att du blir nöjd!:banana:

Okej, men dom är väl kanske tvillingar eller något. :) Jag är supernöjd med den, underbar att rida i. Man sitter som en kung. ^^ + Att min hemska stolsits botades.

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: iNHALE
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023