Vad är detta för ras?? (stam)

Sv: Vad är detta för ras?? (stam)

Den översta tycker jag ser ut att vara ett lettiskt halvblod men den undre har jag ingen aning om.

Och den undre är ungerskt halvblod, tror jag. Inte lippizzaner i vilket fall, namnen låter inte alls som lippizanare.

Det där är ett halvblod med öststam, främst hannoveranare. Flera av hästarna som finns långt bak i stammen finns i dagens hannoveranare.

Tyckte mig också se lettisk stam i den övre, den har en bror med samma mamma som är skriven som lettiskt varmblod åtminstone!

Mabuse: Tyckte inte heller det lät som lippizzaner, den får bli skriven som ungerskt varmblod. Vi har en ungrare utan stam på ridskolan, de har en viss likhet.

Görel: Vad menar du med öststam?

Liknande trådar

Avel Jag har ett connemara-sto, Asasara Dairinn, som är e: Coosheen Finbarr u: Norlunds Mama Mia. Hon hade föl hos uppfödaren i Danmark innan...
Svar
0
· Visningar
1 121
Avel blev inspirerad av en annan tråd, och tänkte att jag skapar en egen... Vilken ridponnyhingst skulle ni välja till detta stoet? jag...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: Evergreen
·
Avel Surfade runt lite på allbreed (ja, jag har inget att göra;) ), och hittade ett i mina ögon väldigt inavlat halvblod.:eek: Är det...
2
Svar
27
· Visningar
2 545
Avel Jag var inne på Allbreed och kollade på Ravells avkommor. Han är ju gulbrun, hittade då en avkomma som var isabell men - modern var...
Svar
13
· Visningar
1 929
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama