Vad är detta för bett???

tinafinis

Trådstartare
pres_ettan.jpg

Vad kallas detta bett?
Tillåtet i sverige?

MVH TINA

Sv: Vad är detta för bett???

ser ut som en pessoabett men konstigt med ringarna i storaringen vettetusan den ha ju tyglar så ja du jag vet inte..

Vet inte vad det är för bett, men det kan inte vara tillåtet i trav.
Möjligen i monté men det är jag osäker på...

Hei!
Jeg tror dette er et vanlig pessoabitt?
Ringene en ser i midten sitter jo på nesereimen, slike som en fester hodestangen i?

det är nog så men ringarna från spärrgrimman hamnade verkligen precis så så man blev lite lurad :)

det är nog så men ringarna från spärrgrimman hamnade verkligen precis så så man blev lite lurad :)
HAHA, jaaa jag ser det nu! Det är ett pessoabett! Ser man om man kollar nog med ringarna på spärgrimman. Det är två ringar i den.
ni vet jag jobbar natten och blir då lite snurrig ibland ;-)

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vad tycker hästar om att ridas med ett bett i munnen? Gör det ont? Hur reagerar de om man rider utan? Det ska ett forskarteam från SLU...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: WildHorse
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka