Vad är det???

I

In_Joy_And_Sorrow

Kikade på distanssidan här på bukefalos och blev nyfiken på vad det egentligen är?? Vad gör man när man rider distans??:angel:
Har inte funderat något på det här förut.
Lär mig!!!! :)

Sv: Vad är det???

Man rider en snitslad bana på mellan 50-160km (delas upp i flera slingor). Före, under och efter går hästen igenom en veterinärbesiktning. Det gäller att komma först i mål MEN att hästen är ok till att kunna fortsätta.
På en 5-mil är det en veterinärgrind i mitten där hästen ska ner i puls så fort som möjligt (ridtiden tickar tills man själv begär att få visa hästen). På 8-mil är det 2 vet.gindar. På 12-mil 3st osv..
// Linda

Sv: Vad är det???

okej, då får det nog bli en sådan :)

Liknande trådar

Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 667
Senast: Capybara
·
Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
595
Senast: LovingLife
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
978
Senast: Kakis
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skänka pengar till vår lokala ridskola, där mitt barn rider, som en slags "julklapp". Är det okomplicerat att göra...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka