Araminta
Trådstartare
För ett drygt år sedan övertog jag en grannes klätterväxt och på något sätt, utan att ha någon aning om vad det är för något, har jag lyckats få den att må ganska bra. Nu ska jag flytta och funderar på hur i hela friden jag ska få med mig den på ett vettigt sätt. De längsta rankorna är närmare 1,5 meter långa och hela växten spretar åt alla håll och kanter. Så först och främst, är det någon växtkunnig som vet vad det är för något?
Sen funderar på om det skulle gå att klippa ner den inför flytten? Den har tydliga spår av att ha blivit kapad tidigare men då jag inte vet vad det är för något så kan jag heller inte googla mig fram till om den skulle överleva en nedskärning vid den här tiden på året. Tänker också att en nedklippning kanske kan få den lite mindre spretig? Jag gillar den men den ser onekligen lite skräpig ut i sin nuvarande form
Ursäkta för urkassa, gigantiska mobilbilder!
Sen funderar på om det skulle gå att klippa ner den inför flytten? Den har tydliga spår av att ha blivit kapad tidigare men då jag inte vet vad det är för något så kan jag heller inte googla mig fram till om den skulle överleva en nedskärning vid den här tiden på året. Tänker också att en nedklippning kanske kan få den lite mindre spretig? Jag gillar den men den ser onekligen lite skräpig ut i sin nuvarande form
Ursäkta för urkassa, gigantiska mobilbilder!