M
MissThorn
Jag brukar rida en häst ibland. Ägarna sköter markservicen (in/utsläpp osv) och jag kommer mest bara dit och rider. Eftersom jag är ledig rider jag alltid dagtid. Idag var jag dock där lite senare och pysslade så jag skickade ett sms till ägarna och skrev att jag kunde pyssla lite till och sen ta in hästen och ge den kvällsmaten.
Det var en familj i stallet samtidigt som jag. När jag var klar så såg jag att de också började vara färdiga. Jag frågar då lite artigt mamman om vi kanske kunde lämna stallet tillsammans. Jag var lite osäker på vart man skulle släcka osv.
Då blir hon fly förbannat på mig. Säger bara snäsigt: "ja det ska väl alla veta!" och tänker gå?
Jag bara
Frågar om jag ska låsa den stora porten.
"Ja vad trodde du??! får jag till svar.
Frågar sen vilken väg jag ska ta ut. Jag vill ju inte gärna bli inlåst i stallet
Då svarar hon (surt)
"Genom fikarummet såklart!!!"
Hur ska jag kunna veta att jag ska gå ut genom en BAKDÖRR och dessutom VETA vilket STEN jag ska gömma nyckeln under?
Hon är mkt noga med att förklara hur värdelös jag är. "Jaha du har väl bara lämnat stället vind för våg med alla dörrar öppna varje kväll då!!
Jag försöker trevligt förklara att jag alltid rider på dagen och därför vid detta undantagstillfället TREVLIGT FRÅGADE ang rutinerna när vi ändå var flera kvar i stallet!
När människan ändå inte slutar skälla säger jag bara:
"Jag orkar inte ta mer ovett nu, snälla sluta"
Vänder ryggen till och cyklar ifrån stallet. Hör människan skrika efter mig
Trevligt, trevligt. Önskar att man hade ett eget stall under en stubbe i skogen
Det var en familj i stallet samtidigt som jag. När jag var klar så såg jag att de också började vara färdiga. Jag frågar då lite artigt mamman om vi kanske kunde lämna stallet tillsammans. Jag var lite osäker på vart man skulle släcka osv.
Då blir hon fly förbannat på mig. Säger bara snäsigt: "ja det ska väl alla veta!" och tänker gå?
Jag bara
Frågar om jag ska låsa den stora porten.
"Ja vad trodde du??! får jag till svar.
Frågar sen vilken väg jag ska ta ut. Jag vill ju inte gärna bli inlåst i stallet
Då svarar hon (surt)
"Genom fikarummet såklart!!!"
Hur ska jag kunna veta att jag ska gå ut genom en BAKDÖRR och dessutom VETA vilket STEN jag ska gömma nyckeln under?
Hon är mkt noga med att förklara hur värdelös jag är. "Jaha du har väl bara lämnat stället vind för våg med alla dörrar öppna varje kväll då!!
Jag försöker trevligt förklara att jag alltid rider på dagen och därför vid detta undantagstillfället TREVLIGT FRÅGADE ang rutinerna när vi ändå var flera kvar i stallet!
När människan ändå inte slutar skälla säger jag bara:
"Jag orkar inte ta mer ovett nu, snälla sluta"
Vänder ryggen till och cyklar ifrån stallet. Hör människan skrika efter mig
Trevligt, trevligt. Önskar att man hade ett eget stall under en stubbe i skogen