Vad ÄR det med hästmänniskor? :s

M

MissThorn

Jag brukar rida en häst ibland. Ägarna sköter markservicen (in/utsläpp osv) och jag kommer mest bara dit och rider. Eftersom jag är ledig rider jag alltid dagtid. Idag var jag dock där lite senare och pysslade så jag skickade ett sms till ägarna och skrev att jag kunde pyssla lite till och sen ta in hästen och ge den kvällsmaten.

Det var en familj i stallet samtidigt som jag. När jag var klar så såg jag att de också började vara färdiga. Jag frågar då lite artigt mamman om vi kanske kunde lämna stallet tillsammans. Jag var lite osäker på vart man skulle släcka osv.
Då blir hon fly förbannat på mig. Säger bara snäsigt: "ja det ska väl alla veta!" och tänker gå?
Jag bara :confused:
Frågar om jag ska låsa den stora porten.
"Ja vad trodde du??! får jag till svar.
Frågar sen vilken väg jag ska ta ut. Jag vill ju inte gärna bli inlåst i stallet :p
Då svarar hon (surt)
"Genom fikarummet såklart!!!"
Hur ska jag kunna veta att jag ska gå ut genom en BAKDÖRR och dessutom VETA vilket STEN jag ska gömma nyckeln under? :crazy:

Hon är mkt noga med att förklara hur värdelös jag är. "Jaha du har väl bara lämnat stället vind för våg med alla dörrar öppna varje kväll då!!
Jag försöker trevligt förklara att jag alltid rider på dagen och därför vid detta undantagstillfället TREVLIGT FRÅGADE ang rutinerna när vi ändå var flera kvar i stallet!
När människan ändå inte slutar skälla säger jag bara:
"Jag orkar inte ta mer ovett nu, snälla sluta"
Vänder ryggen till och cyklar ifrån stallet. Hör människan skrika efter mig :crazy:

Trevligt, trevligt. Önskar att man hade ett eget stall under en stubbe i skogen :crazy:

Sv: Vad ÄR det med hästmänniskor? :s

Det finns mycket konstigt folk i vår herres hage! Jag hoppas du inte bryr dig om så dumma människor, det (paketet= utskällning) hon gav dig, öppna inte det utan låt henne ta med sig det hem till sig i stället! :):):)

Ta upp det med ägarna. Lägg fram det som om du undrar över stängningsrutinerna i stallet och nämn sedan att du blivit utskälld av denna person. Är ägarna vettiga så uppskattar de att få reda på vad som händer i deras stall.
Men börja inte med att berätta om händelsen, då känns det som skvaller/skitsnack.
// Linda

Usch vilka otrevliga människor det finns:mad: Bry dig inte om dem!

Tycker för övrigt också att du bör ta upp det med ägarna.

Hej!
Bry dig inte om sådana människor. Hon hade säkert en dålig dag. Eller så har hon fått samma svar själv? Hmm .. I vilket fall, bry dig inte om sådana!

Hm ,jag tror inte att det är just hästmänniskor som är så här......jag skulle snarare säga att det där måste varit ett stort undantag!

Hon var otrevlig helt enkelt.....men av vilken anledning vet inte jag...men inte är anledningen att hon är hästmänniska iaf.

Ja det var ju ett "trevligt" bemötande" :( Skulle någon i mitt stall uppföra sig sådär mot folk så skulle jag väldigt gärna vilja veta detta. Så jag säger som CarolineB, ta upp det med ägarna.

Kicki :)

Säger samma som CarolineB och Inviciblestables, ta upp det med ägaren.
Hade någon komman inhyrning i mitt stall uppfört sig på det sättet hade jag helt klart uppskattat att få reda på det.

Ibland är det droppen som får bägaren att rinna över. Hon kanske hade haft en dålig dag innan helt enkelt.

Som några sa, berätta det för ägaren. Även om h*n inte kan göra något nu kan h*n ändå berätta hur rutinerna är på kvällen.

Vilka nötter det finns!:smirk:prata med ägarna. men gör det smidigt precis som dom föreslog här ovanför..

Usch vad otrevlig hon var mot dig! Ta det som så att det var nog inte dig hon egentligen var arg på. Hon var nog arg på en massa annat och du var den som fick ta det. Ingen ursäkt, jag vet! Men du ska inte ta det personligt (lättare agt än gjort).

Har själv träffat på en del otrevliga hästmänniskor, men det finns även många trevliga. Fast de hörs oftast inte lika mycket :D

HAHAHAH det var riktigt roligt att läsa, förlåt, men vad var det för en konstig tant? Så dum hon är som tror att man vet vilken sten man ska lägga nyklen under hahaha! :D

Usch vad hemskt! Jag har hjälpt till med en del hästar genom tiderna och brukar alltid fråga om rutinerna ifall det är något jag missat/ägaren inte informerat mig om. Alla brukar vara väldigt snälla och hjälpsamma, man vill ju att stallrutinerna ska skötas korrekt. Vilken elak/knäpp människa!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 333
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?