Vad är det här?

Sv: Vad är det här?

Okej. så du tror att det kan vara pigmentförändring? Och det är väl inget man kan göra något åt?

Kan det ha något att göra med att tanten (arab, 16 år) har allmänt svårt att läka sår och liknande?

Mitt sto som har eksem kliar sig mycket i ansiktet, därför har hon troligtvis kliat bort "hårrötterna" ovanför ögonen, hon ser likadan ut som din !

Hej från hambo

Jag hade en arab som var alldeles vit runt ögona, vet trodde det berodde på någon näringsbrist, han hade varit i dåligt skick i många år innan jag fick honom. Det vita gick så småning om över och han blev helt "normal" runt ögonen igen men det tog flera år.:grin: trots bra foder. Han var 16 år när jag fick honom och gick bort när han var 25 år.

Sånt fick min unghädt när han gick på bete. Det visade sig vara flughuvan som skavde på hans öga, sedan så kom det masssor av flugor som höll på där med. Det är ganska vanligt att hästar får sådant när det är flugperiod när flugorna lägger ägg i hästarnas ögon.

Ja vad är det ljusare partiet?

Edit: Det är torrt och hon verkar inte ha ont..

Pigmentförändringar, KAN bero på kopparbrist eller annan brist.
Vanligt förekommande hos arabiska fullblod inom vissa linjer.
KAn försvinna av sig själv, kan också vara kvar livet ut.
Inget att oroa sig för annat än det ser lite trist ut....

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: skogaliten
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Liten
·
Hästvård Köpte ny ponny för ett par månader sedan och har upptäckt springmask Räcker det att avmaska den smittade ponnyn eller måste jag avmaska...
Svar
7
· Visningar
572
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka