VAD är det här?

G

glee

Selma kastrerades för några veckor sen och har fått stygnen borttagna. Men nu har jag hittat nån konstig liten tråd som sticker ut från hennes navel. :eek:
Det ser inte ut som den vanliga stygntråden, den här är "luddigare", verkar bestå av flera små trådar. Kan det vara sån som löser upp sig själv som de sytt med inuti, som råkat komma ut? :confused:

Bild

Närbild
 
Sv: VAD är det här?

man syr ihop bukhinnan med en tråd som "fösvinner av sig självt" efter några månader... med ALL säkerhet en sådan! När jag steriliserade min hund hade hon sina trådar i säkert 4 månader eller nått! Sålänge det inte blir infekterat är det ingen fara, fråga veterinären annars =)
 
Sv: VAD är det här?

Jag planerar att kastrera "Lilla mumlan" i maj. Har du lust att pm:a mig och berätta lite om hur det gick för dig och din hund? Hur gammal är hon? Har hon löpt någon gång än? Osv.. Jag börjar redan bli nervös! Tänk om något går fel.. :crazy:
 
Sv: VAD är det här?

man syr ihop bukhinnan med en tråd som "fösvinner av sig självt" efter några månader... med ALL säkerhet en sådan! När jag steriliserade min hund hade hon sina trådar i säkert 4 månader eller nått! Sålänge det inte blir infekterat är det ingen fara, fråga veterinären annars =)

Men gud vad lättat jag blev nu! min hanhund har haft sina stygn i lite över två månader nu.. Så det är alltså ingen fara med det?
Det ska iaf vara stygn som far bort själv...
 
Sv: VAD är det här?

Nu har du pm :)

Minerva: De stygnen som försvinner av sig självt är inuti hunden och syns inte. Ring veterinären och fråga? Kommer ihåg att du undrade om din hunds stygn för ett tag sen också..
 
Sv: VAD är det här?

Stygn som försvinner av sig självt försvinner inte på min hund :devil: Veterinären sa till mig 5 veckor, men jag plockade bort dem själv som vanliga stygn! Vid en annan operation (fettknölborttagning), inte de som satt under huden vid livmoderoperationen =)

Eftersom just denna hund gör illa sig på allt och är opererad för det mesta har jag fått en vääääääldigt avslappnad attityd till hundsjukdomar. Sålänge såret inte varar, hunden är feberfri OCH behåller drucket vatten är det lugnt! Om något av dessa sker får veterinären en hispig Suuz på telefon :cool:
 
Sv: VAD är det här?

pratade precis med en klasskompis och hon sa att stygnen kan sitta kvar lääänge.. så jag behöver inte vara orolig för min hund ^^
 
Sv: VAD är det här?

*kl*
Stygn som är sydda innanför ytterhuden men sticker ut kan ju fungera som en passage för bakterier. Det är det enda jag hade varit orolig för. Men som nån sa: så länge hunden är feberfri och det inte ser infekterat ut så är detta ju inget problem.
 
Sv: VAD är det här?

Vi tog bort stygnen idag :D
Va på skolan och hade djursjukvård, så då kollade lärarna på det och en del tog vi bort utan att klippa och tre st klippte vi :D Så nu ÄNTLIGEN är dem borta ^^
 
Sv: VAD är det här?

EmelieK:
Min tik kastrerades för ett år sen och hon hade stygn kvar ett bra tag. Hon var då 8 år och kastrerades samtidigt som hon akutopererades för en cysta i livmodern. Det blev rätt tufft för henne, men allt gick bra, trots storleken på ingreppet osv.



Ang det här med stygn som ska försvinna, men som sitter kvar; min ena adoptivkatt kastrerades för nåt år sen och hon har fortfarande kvar ett stygn eller två i magen. De är lika hårda som nya, men hon verkar inte besväras av dem.
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 519
Senast: Liran
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 289
Senast: fejko
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Hundhälsa Jösses jag har haft långa veckor med min älskling här hemma och gjort flera desperata trådar då jag inte upplevt jag fått adekvat hjälp...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Rebe92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp