Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst har blivit knölig. Hon har dessa små prickar på rumpan men även några få längs halsen. Någon som har en aning om vad det kan vara eller har varit med om något liknande?
Instämmer med föregående talare, tycker det ser ut som proteinknölar. Jag har visserligen inte sett så stora förut, men det kan också bero på att den häst jag sett det på inte var rakad.
När jag gick hästkunskap och hade foderlära kom det här med proteinknölar upp. Och enligt foderläraren finns det inget som är proteinknölar. Att de inte kan få hudknölar av proteinöverskott?
Satt även och läste lite grejer ang. proteinöverskott och enligt försök påverkades inte prestation och hälsa av överskott av protein. Och om proteinöverskottet kommer från grovfoder ska det inte vara skadligt på något sätt.
Det nämndes aldrig något om andra biverkningar på överskott heller.
Sen undrar jag hur och varför det bildas knutor i huden av överskott på protein isåfall? Någon som vet?
Jag har alltid trott att får hästen för mycket protein (eller något annat) så störs mag/tarmbalansen. Då är ju huden väldigt känslig/snabb att reagera på många hästar.
Misstänker att jag var lite för långsam med att dra ner på täckena nu när det blev plusgrader. Samt att hon kanske fått för mkt protein som gjort huden känsligare? Hon äter lusernhack nu men jag har ingen aning om hur mkt hon får eftersom stallägaren blandar iordning maten. (ska byta stall i helgen bla pga det)
Hundavel & Ras Haha, jag tänkte att ni får försöka reda ut den eventuella konflikten er emellan, inte valpsituationen. Jag hade varit förbannad. (aka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.