Vad är det här för konstig knöl??

Ms_Antrop

Trådstartare
Upptäckte igår att Pärlan har konstiga knölar på baksidan av kotorna på alla fyra benen! Varför har jag inte känt dessa tidigare? Känns lite dumt, jag som känner igenom hans ben ofta :crazy: Måste missat dom p.g.a att dom sitter mitt i allt hovskägg...
58290_154067357953499_100000507063813_427217_940683_n.jpg

Nån som vet vad det är? Det känns precis som sporrarna (heter dom så? Jag har fan glömt :angel:) som sitter på insidan av fram- och bakbenen.. Han verkar inte ha ont av dom iaf...

Sv: Vad är det här för konstig knöl??

det är sporrarna, alla hästar har det. Det du beskriver som sporrar är kastanjer :)

Sv: Vad är det här för konstig knöl??

Ja men SÅ heter dom ju! Tack! Hihi, totalt hjärnsläpp ^^
Okej, men va skumt, jag har aldrig tänkt på dom på några av våra andra hästar. Måste vara att Pärlans är mycket större och står ut mycket mer än deras då.. Tack för hjälpen! :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 539
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 270
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 906
Senast: Sirap
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 074
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama