Vad är det godaste er hund någonsin har smakat?

Sv: Vad är det godaste er hund någonsin har smakat?

Mina hundar är lite speciella..

Lurvas är ganska "svårtränad", en crossoverhund som jag har börjat klickerträna för bland annat skvaller nyligen. Innan dess har han mest hängt med på allt vi gör här hemma. Han gör VAD som helst för kokt blomkål :p

Eddie är en cocker. Han äter ALLT. Det godaste han vet och som verkligen får snålvattnet att rinna direkt är choklad :crazy: Hundchoklad har jag provat men det är visst inte lika gott. Tack och lov är han lättbelönad och matglad så det går bra med korv, kattmat, torrfoder eller vad som helst. Jag har hellre ett "mindre gott" godis till honom eftersom han lätt låser sig vid själva belöningen.

Hugo är knappt 10 veckor och han upptöcker fortfarande världen, han slår volter i luften när torrfoderpåsen kommer fram :love: Men hittills är nog lammbog godast som jag ska tolka hans ansiktsuttryck när han har fått smaka.. fast hönsbajs och snöre verkar vara toppen det med :)

Ost. Solklart bästa godiset!

Men då får ju mina köttstycken som vardagsmat, så likdelar över lag är inte så exklusivt...

Ost. Solklart bästa godiset!

Men då får ju mina köttstycken som vardagsmat, så likdelar över lag är inte så exklusivt...

Här serveras också likdelar till vardags kanske ska tilläggas, med 4 - 5 märgben/vecka så är de liksom inte så exklusiva (om än goda, fast ALLT är gott i Vs värls iofs).

Det gör det dock bara ÄN mer obegripligt hur burkmajs och bananchips kan vara sååå gott.

Min hund älskar "Let's Bite" godisarna (alla sorter) och är totalt GALEN i dem! Däremot jäkligt dyra men alla hundar jag träffat har ÄLSKAT dem! Även sådana som är extremt kräsna!!!

Här serveras också likdelar till vardags kanske ska tilläggas, med 4 - 5 märgben/vecka så är de liksom inte så exklusiva (om än goda, fast ALLT är gott i Vs värls iofs).

Det gör det dock bara ÄN mer obegripligt hur burkmajs och bananchips kan vara sååå gott.

Jag måste lägga till ungnötslever på listan. Jisses vad populärt det var!

KL

Trubbel älskar följande:

Ost.
Kaninpellets.
Kött, såklart.
Salta pinnar.
Alla möjliga middags rester.

Skuggan_

*KL*

Nu har jag haft min vovve ett tag o kommit fram att det bästa hon vet är färska kycklinghjärtan.
Familjen har utökats med ytterligare en vovve, han är jättesvår med mat o godis, men kycklinghjärtan gick ner utan problem

Kl*
Kraft 90 (mycket praktiskt på stallet ;) ) och frolic ju är alltid väluppskattat!

KL

Pannkakor!! Har man pannkaka med sig på utflykten...annars allt med choklad även smeten om han får tag på skålen när vi bakat muffins :crazy: Och såklart kattmat men även kaninpellets :D. Näst på listan står väl rökt, torkad kroatiskt stark korv och leverpastej men han gillar allt vovven! Vinthunden har inte visat att något är extra gott än men blöt kattmat i enportionsförpackning ( påse ) utöver mjukt godis som luktar mycket eller korv/falukorv.

KL

Haha vilken rolig tråd :D

Min är tokförtjust i OLW's Cheez Ballz. Låter som en kanariefågel, och kan inte vara stilla när det vankas sånna.

Min kompis rottweilerhane dreglar floder över Otto-strutar. Ingen annan glass!

*kl*
Vår 7 månaders valp hoppar glädjeskutt när hans mat åker fram :).. utöver det så blir han helt lyrisk när leverpastejen är framme då försöker han med allt för att få smaka en liten bit.

sen smaskar han gärna på harpluttar och tomma toarullar också... :P

Typ very OT men vi hade en katt som var besatt av gurka. Gick inte att glömma framme för då gnagde han på hela gurkan. Men har fick varje dag och åt hela biten, ca fem cm, i ett naffs,

Riskaka ÄR gott
303583_10150269026611981_52800737_n.jpg

*kl*

Min är ett matvrak (hej, det är en rottis), men det hon gillar allra bäst är nog ostbågar, äpple och banan. Iofs är maten också hemskt populär numera, hon äter VoH numera, till frukost och den kan inte serveras nog fort...

Färsk mango! Hon står och dreglar och grymtar som en liten gris när hon får en bit. :d

kl*

Gammelhunden, numera i himmlen, var totalt galen i räkor! Åt man räkor fick man ta fram en stol till honom i köket och glatt ge honom varannan, annars var man illa ute ;)
Ungstorkad lever var också en stor favorit! Likaså pannkakor, dock inte plättar... Även om det var samma smet :p

Men det absolut roligaste den hunden hade för sej var gula morötter! Under alla år fick han kokta grönsaker i maten, blomkål, ärtor, morötter och en och annan böna. Under en period köpte jag en annan mix av grönsaker som innehöll gula morötter. Dessa gick inte hem hos herrn. Han petade metodiskt ur dessa ur skålen innan han åt resten av maten.
Fick för mej att lura i honom en genom att få honom att tro att det var skinka, och skulle belöna honom efter givet kommando. Hunden tar morotsslanten och tuggar en gång, hosta och fräser sedan ur moroten och spottar sedan i en halv evighet :rofl: :rofl:
Vanilga morötter har dock alltid gått hem...

Katten är tokig i potatismos... Ratar sill och avgudar allt som har med chips att göra...

Det bästa min chihuahua vet är makrill i tomatsås. Man kan greja i köket och öppna och stänga kylskåpet utan att hon bryr sig alls, men hon hör liksom på ljudet när man tar fram en makrillburk. Har man väl öppnat den så att det sipprar ut lite lukt blir hon fullkomligt tokig och tycker att om hon inte får mat nu så kommer hon att avlida på stört. Hon gnäller och hoppar och är allmänt tokig - tills hon får makrill.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 781
Senast: Disen
·
Övr. Hund Jag föredrar ju att kombinera en mild men konsekvent hand med motivering för att uppfostra och träna mina hundar. Och så har det även...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 753
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka