Vad är det för växt?

K

Knastra

Fick för ett några år sedan en växt utan en granne. Hon kallade den krypklematis eller något sådant och sa att den skulle blomma vackert.

Problemet är att det inte kommer en endaste blomma. Har provat att ha den i olika land med alltifrån strålande sol till skugga utan en tillstymmelse till så mkt som en knopp. Den vissnar ner varje höst och kommer snällt upp till våren men det är också allt. Den växer lite buskigt och blir ca 20-40 cm hög.
Tycker inte att bladen liknar en klematis men har heller ingen bättre gissning.

Någon som vet vad det är för växt jag fått? (grannen finns tyvärr inte kvar så henne kan jag ite fråga) Och hur gör jag för att få den att blomma?

Bilder: http://uppsomensolnedsomenpannkaka.blogg.se/

Tusen tack!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
2 072
Senast: Martenix
·
Trädgård & Växter Förra sommaren planterade jag en murgröna i en skapligt stor blomsterlåda på min inglasade balkong. Under sommaren och hösten växte den...
Svar
0
· Visningar
972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka