Buck
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser inte ut som de jag hittat blider på.
Ja fläder vet jag hur det ser ut, har funnits några buskar en bra bit bort men är borta sen länge. Så måste ha varit en ren slump att det började växa här.Nä, jag håller med tanten. Antingen är det falsk fläder eller fläder. Bilderna är inte super, men jag är typ 100.
Typisk skånsk växt dessutom
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/caprifolia/sambu/sambnig.html
Nja, fåglarna vettu, de fixar allt. Men försök ta en bild med bättre fokus på blad och stam. Enda alternativet jag kan tänka på är ask och valnöt, men nej, det är annat som inte stämmer, växtsättet bland annat.Ja fläder vet jag hur det ser ut, har funnits några buskar en bra bit bort men är borta sen länge. Så måste ha varit en ren slump att det började växa här.
falsk fläder har jag aldrig sett faktiskt.
Jag bor i mellansverige och här är falsk fläder väldigt vanlig. Äkta fläder växer enbart i trädgårdar och är inte ens där speciellt vanlig, men den falska växer...överallt. Jag har ett gäng buskar bakom uthuset som jag med växlande framgång försöker hålla tillbaka.Ja fläder vet jag hur det ser ut, har funnits några buskar en bra bit bort men är borta sen länge. Så måste ha varit en ren slump att det började växa här.
falsk fläder har jag aldrig sett faktiskt.
Ja, gör gärna det. Gärna på bark och grenar.kan försöka ta bättre bilder om det behövs
Alltså - hur stora blad menar du att de ska ha? Jämfört med din hand ser de ut att vara precis så stora som druvfläderns?Ser inte ut som de jag hittat blider på.
barken är grov, det är små blad som inte blir så mycket större än vad de är på bilden.
Kan det vara ngt annat?
GrattisKlippte av en bit nu och den är helt vit inuti.
Dvs det är då en äkta fläder? Eller?Grattis
Torde vara det, ja.Dvs det är då en äkta fläder? Eller?